ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان

خبرنیوز/ سخنگوی اورژانس کشور از مرگ چهار تن درپی ریزش بخشی از یک ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان خبرداد.

مجتبی خالدی، در این‌باره اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۲:۵۰ امروز یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری-اداری در آبادان در معرض ریزش قرار گرفته بود که مدتی بعد بخشی از آن دچار ریزش شد. 

وی ادامه داد: در پی اعلام این حادثه به اورژانس، بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شد که در حال حاضر نیز در محل مستقر هستند. همچنین تیم‌هایی از اورژانس اهواز نیز به محل اعزام شدند. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه دیگر نیروهای امدادی نیز در محل حضور دارند و در حال حاضر عملیات ادامه دارد، گفت: در این حادثه تاکنون سه تن جان خود را از دست داده و 25 نفر نیز مصدوم شدند که افراد مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. 

وی اضافه کرد: علت ریزش این ساختمان در حال بررسی است.

همچنین مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز درباره این حادثه گفت:‌ این حادثه در ساعت ۱۲:۳۰ دوم خرداد ماه به هلال احمر نیز اطلاع داده شد و گزارش اولیه آن حاکی از ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری بود.

وی با بیان اینکه چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با دو تیم سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شد، افزود: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

ولیپور اضافه کرد:‌ علاوه بر آن یک بالگرد، هفت خودروی نجات و پنج تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ‌های زنده یاب برای امدادرسانی به محل اعزام شده‌اند.

بر اساس اعلام امدادگران حاضر در محل، احتمال محبوس شدن افرادی در زیر آوار وجود دارد.

رئیس فوریت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان اعلام کرد: تلاش برای آواربرداری در حال انجام است و احتمال افزایش تعداد مصدومان وجود دارد.

مدیر عامل هلال احمر خوزستان نیز گفته است: طبق ارزیابی‌های اولیه ساختمان مجاور بنایی که ریزش کرده نیز شرایط پایداری ندارد.

شعبانی ادامه داد: تمهیداتی انجام شده و وارد فاز عملیاتی شده‌ایم و با توجه به اینکه خیابان منتهی به منطقه عریض نیست مردم همکاری کرده و راه را باز کنند. ساختمان مجاور طبق گزارش های اولیه، در حال ساخت است و از لحاظ ایمنی شرایط پایداری ندارد و تمهیداتی برای آن نیز باید اندیشیده شود.

ببینید| نمایی از ریزش ساختمان متروپل در آبادان

ببینید| صحبت‌های رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان در خصوص حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه

اعلام آمادگی شهرداری تهران برای کمک به آبادانی‌ها

در این خصوص، سخنگوی شهرداری تهران از اعلام آمادگی مدیریت شهری برای اعزام نیرو به آبادان خبر داد.

مطهر محمدخانی با اشاره به حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل در آبادان ضمن عرض تسلیت به خانواده درگذشتگان این حادثه و همدردی با مردم آبادان گفت: تیم مدیریت شهری تهران همدلانه و با نگرانی اخبار آبادان را پیگیری می‌کند و آماده هر گونه کمک هستیم.

وی با بیان اینکه تیم‌های آماده مجموعه آتش‌نشانی و ستاد بحران آمادگی این را دارند که در صورت نیاز مدیریت شهری آبادان و موافقت شورای شهر تهران به کمک نیروهای امدادی در آبادان بشتابند، افزود:‌ مدیریت شهری آمادگی خود را برای کمک به مدیریت شهری آبادان اعلام می‌کند.

 اعلام آماده باش به بیمارستان‌های اهواز  

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پی این حادثه، به بیمارستان‌های زیرپوشش آماده باش اعلام کرد.

دکتر حبیب حی بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با صدور نامه‌ای به بیمارستان‌های گلستان، رازی، امام خمینی (ره)، طالقانی و سینا اهواز آماده باش اعلام کرد.

در متن این نامه دلیل آماده باش، پذیرش بیماران احتمالی در این حادثه اعلام شده و به واسطه آن اورژانس، بخش‌های جراحی و اتاق عمل این بیمارستان‌ها آماده پذیرش شدند.

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان  

همچنین پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان با حکم دادستان ویژه آبادان بازداشت شدند.