رگبار باران اواخر هفته فارس را فرا می گیرد

از سفر های بین شهری در نیمه شمالی استان فارس پرهیز کنید

رگبار باران اواخر هفته  فارس را فرا می گیرد

اداره کل هواشناسی استان فارس با اعلام سطح  نارنجی نسبت به رگبار بارانٰ،  رعد برق ‌و وزش باد شدید به ویژِه در مناطق نیمه شمالی و مرکزی استان فارس هشدار داد.

مدیر کل هواشناسی فارس گفت:‌ این سامانه جدید بارشی از امروز چهارشنبه نیمه شمالی و شرقی ‌و مناطق مرکزی به ویژه شهرستان های اقلید، آباده و سپیدان را در بر می گیرد.

مسعود حقیقت ادامه داد:‌ همچنین این سامانه رگباری برای پنجشنبه ۲۷ بهمن در نیمه شمالی و شرقی ٰ مناطق مرکزی به ویژه شهرستان های اقلید، آباده و سپیدان نیز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعیه سطح نارنجی روز جمعه ۲۸ بهمن بارش در نیمه شمالی و مناطق مرکز ی گزارش شده است.

فیلم آبشار نی ریز

غزندگی و آبگرفتگی معابر

حقیقت گفت: اثر مخاطره همچون لغزندگی و آبگرفتگی برخی از معابر و جاده ها ٰ‌احتمال انسداد برخی راه های روستایی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها، امکان خسارت به بخش کشاورزی ،‌ سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات، ‌امکان خسارت به سازه های موقت و شکستن برخی درختان کهن سال، ٰ‌احتمال گسترش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

پرهیز از سفر های بین شهری

مدیر کل هواشناسی ادامه داد:‌ پرهیز از سفر های بین شهری در نیمه شمالی استان فارس و احتیاط در تردد جاده ای در مناطق مرکزی ،آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، پرهیز از توقف خود روها در کنار سازه های نیمه کاره و درختان نیز توصیه می شود.

به گزارش ایرنا پیشتر اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش برف و باران در مناطقی از شمال، شمال غرب و بارندگی در نقاطی از مرکز استان همراه با وزش شدید باد و رعد و برق از یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تا چهارشنبه ۲۶ همین ماه در استان فارس هشدار داده بود.