رکوردی خاص برای آقای خاص

رکوردی خاص برای آقای خاص

مورینیو به نخستین مربی تاریخ تبدیل شد که توانسته قهرمانی در سه جام باشگاهی اروپایی را به دست آورد.

رم با شکست فاینورد قهرمان جام کنفرانس اروپا شد. رم در دیدار فینال با یک گل فاینورد را شکست داد.

ژوزه مورینیو با قهرمان کردن رم یک رکورد جدید را به نام خود ثبت کرد. او به نخستین مربی در تاریخ فوتبال اروپا تبدیل شد که توانسته سه جام باشگاهی در سطح اروپا را به دست آورد.

۲ مرتبه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با پورتو و اینتر، ۲ مرتبه قهرمانی در لیگ اروپا با پورتو و چلسی و یک مرتبه قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا با رم، مورینیو را تبدیل به تنها سرمربی‌اش کرد که در ۳ تورنمنت اروپایی جام می‌گیرد. از لحاظ قهرمانی هم با جووانی تراپاتونی با ۵ قهرمانی برابری کرد.

آقای‌خاص پس از این قهرمانی به‌شدت خوشحال بود و احساساتی شد. او بعد از دریافت مدال و جام در حالی که اشک می‌ریخت به رختکن رفت.

مورینیو: حالا مطمئنا در رم می مانم

ژوزه مورینیو، سرمربی رم، پس از قهرمانی تیمش در لیگ کنفرانس اروپا تاکید کرد که حتی اگر پیشنهادهای دیگری داشته باشد، باز هم در این باشگاه خواهد ماند.

رم دیشب موفق شد در فینال لیگ کنفرانس اروپا با تک گل نیکولو زانیولو فاینورد را شکست بدهد و به قهرمانی برسد. به این ترتیب مورینیو موفق شد بعد از قهرمانی با پورتو در جام یوفا و چمپیونزلیگ، با اینتر در چمپیونزلیگ و با منچستریونایتد در لیگ اروپا، برای پنجمین بار در یک رقابت قاره‌ای به قهرمانی دست پیدا کند.
او که در پایان بازی به شدت احساساتی شده بود و اشک می‌ریخت، به اسکای ایتالیا گفت:" چیزهای زیادی در ذهن من وجود دارد. چیزهای زیادی به طور همزمان. من 11 ماه در رم بوده‌ام. از زمانی که به اینجا آمدم، متوجه شدم که آنها منتظر چه چیزی هستند. همانطور که در رختکن در تورین به بچه ها گفتم، ما کاری که نیاز بود؛ انجام دادیم. به لیگ اروپا راه پیدا کردیم. ما در تمام طول فصل خوب کار کردیم. ما باید امشب تاریخ را می‌نوشتیم و این کار را انجام دادیم.


لیگ کنفرانس رقابتی است که ما از ابتدا این احساس را داشتیم که می توانیم در آن به قهرمانی برسیم. اما وقتی تیم های لیگ اروپا به این رقابت ها آمدند، رقابت های دشوارتری شد؛ تیم هایی مثل لسترسیتی، المپیک مارسی و فاینورد. اما ما روی قهرمان شدن در این جام حساب کردیم. ما می توانستیم در سری آ چند امتیاز بیشتر داشته باشیم اما فشار بیشتری روی این جام گذاشتیم.