رونمایی از «الرحله»، توپ جام جهانی 2022

رونمایی از «الرحله»، توپ جام جهانی 2022

شرکت آدیداس از توپ رسمی رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر رونمایی کرد.

جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ به میزبانی قطر برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران هم برای سومین دوره پیاپی و ششمین دوره در تاریخ سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کرده است.

شرکت تولید لوازم ورزشی آدیداس که چند سال است حامی مالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) است، از توپ مخصوصی که برای مسابقات جام جهانی قطر تولید کرده، رونمایی کرده است. شرکت آدیداس نام «الحریله» را برای این توپ برگزیده است. در رونمایی از این توپ تصاویری از بازیکنانی مثل لیونل مسی فوق ستاره و کاپیتان تیم ملی آرژانتین و هونگ میون سون کاپیتان تیم ملی کره جنوبی منتشر شده است.

بر اساس ادعای شرکت آدیداس، حرکت این توپ در هوا از تمامی توپ‌های جام‌های جهانی قبلی سریع‌تر است و بیشترین سطح دقت و اطمینان را در زمین بازی فراهم می‌کند. 
خانم فرانسیسکا لوفلمان، طراح ارشد در دپارتمان گرافیک فوتبالی و سخت افزاری آدیداس، درباره این توپ گفت:« فوتبال روز به روز سریع‌تر می‌شود و سرعت آن بیش از پیش بالا می‌رود. دقت و ثبات در حرکت توپ تبدیل به موضوعی شده که از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. طراحی جدید به این توپ اجازه می‌دهد که سرعتش را در حین حرکت در هوا حفظ کند.»
این توپ با استفاده از جوهرها و چسب‌های بر پایه آب ساخته شده که اولین بار است در ساخت توپ جام جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
فروش این توپ در سایت رسمی آدیداس قرار است از تاریخ 30 مارس آغاز شود و یک درصد از سود فروش آن به جنبش Common Goal اهدا خواهد شد.

 قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی قرار است جمعه ۱۲ فروردین برگزار شود. تاکنون صعود ۲۷ تیم به این مسابقات قطعی شده است. تکلیف ۲ سهمیه منطقه آمریکای شمالی هم در مسابقات فردا مشخص می‌شود. سه تیم هم پس از برگزاری مسابقات مرحله پلی‌آف راهی جام جهانی می‌شوند.