فرمان حمله همه جانبه روس‌ها به اوکراین

کمک ۳۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

فرمان حمله همه جانبه روس‌ها  به اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پس از امتناع کی یف از مذاکره، امروز به همه واحدهای نیروهای مسلح روسیه دستور داده شد تا در همه جهات حمله کنند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: در جریان تخلیه ۸۲ نظامی اوکراین که در جزیره «مار» تسلیم شدند، ۱۶ قایق نیروی دریایی کی‌یف سعی کردند به کِشتی های روسیه حمله کنند. به احتمال زیاد پهپادهای آمریکایی قایق های اوکراینی را به سمت کِشتی های ناوگان دریای سیاه روسیه هدایت کردند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه کرد: روز گذشته ۱۶ قایق اوکراینی به کِشتی های روسیه حمله کردند که ۶ فروند از آنها منهدم شدند. در جریان حمله قایق های اوکراینی، پهپادهای «RQ-۴» و «MQ-۹А» آمریکا در منطقه در اقدامی تحریک آمیز شروع به گشت زنی کردند.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اضافه کرد: داده ها نشان می دهند که ملی گرایان اوکراین به استقرار توپخانه ها و راکت اندازها در مناطق مسکونی در کی یف و سایر شهرها ادامه می دهند. روش جنگ ملی گرایان اوکراین شبیه تروریست ها است. روسیه را تحریک به آتش مقابل در مناطق مناطق مسکونی می کنند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه افزود: نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله ای را به مناطق مسکونی شهرهای اوکراین انجام نمی دهند.

کمک ۳۵۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

 

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به بلینکن دستور داده بود تا حداکثر ۳۵۰ میلیون دلار برای حمایت فوری از دفاع اوکراین اختصاص دهد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که با ۳۵۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین موافقت کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد امروز همانطور که اوکراین مشغول مقابله شجاعانه و مغرورانه در مقابل حمله بی دلیل و بی رحم روسیه است، من با سومین کمک نظامی بی سابقه ریاست جمهوری آمریکا به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار برای ارائه فوری به اوکراین موافقت کرده ام.

بلینکن ادامه داد این بسته شامل سلاح های دفاعی مرگبار بیشتر برای کمک به اوکراین جهت مقابله با تهدید های زرهی، هوایی و غیره که با آن مواجه شده است، می باشد. این نشانه دیگری مبنی بر حمایت آمریکا از اوکراین همزمان با دفاع آنها از کشور مستقل، شجاع و سرافراز است.

این سومین کمک نظامی آمریکا به اوکراین است است. یک مقام آمریکایی به شبکه خبری سی ان ان اعلام کرد دو کمک های قبلی شامل ۶۰ میلیون و ۲۵۰ میلیون دلار بوده است که مجموع این کمک های نظامی آمریکا به اوکراین در طول یک سال گذشته را به بیش از یک میلیارد دلار می رساند.

دولت جو بایدن از کنگره این کشور خواسته است مبلغ ۶.۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین به منظور جلوگیری از پیشروی روس ها در خاک این کشور کمک کند.

یک مقام دولتی آمریکا به تارنمای آمریکایی اکسیوس تایید کرد که کاخ سفید از کنگره خواسته است این مبلغ را اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش ۲.۹ میلیارد دلار از این مبلغ بیش از هر چیز صرف کمک های امنیتی، انسان دوستانه و نیازهای ایجاد ثبات اقتصادی و نیز تلاش های منطقه ای برای مقابله با حملات سایبری روسیه خواهد شد.

بخشی از این مبلغ ۲.۹ میلیارد دلار همچنین به کمک به کشورهای همسایه اوکراین اختصاص خواهد یافت.

دولت بایدن همچنین خواستار ۳.۵ میلیارد دلار دیگر برای واکنش وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به بحران کنونی است.