روزهای سیاه فجر ادامه دارد …

روزهای سیاه فجر ادامه دارد …
عکس: مهدی آراسته

علي جمشيدپور - خبرنيوز / در هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال، ذوب آهن اصفهان ميهمان فجر شهيد سپاسي شيراز بود.
اين ديدار كه در ورزشگاه حافظيه شيراز با حضور پرشور هواداران فجر برگزار شد با نتيجه يك بر صفر به سود ذوب آهن به پايان رسيد.
شاگردان مهدي تارتار كه تا قبل از اين ديدار در رده دهم جدول قرار داشتند و برد و باخت تأثيري در جابجايي آن ها در جدول نداشت، با آرامش بيشتر و دور از فشار رواني بازي را آغاز كردند.
در آن سو زردپوشان شيرازي كه پس از ٨ سال به ليگ برتر صعود كرده بودند در آستانه بازگشت به ليگ دسته يك با روند بسيار بد در نتيجه گيري در رده پانزدهم جدول با يك امتياز بيشتر بالاي شهرخودرو جاي دارد.
شاگردان سرآسيايي كه در اين فصل با معضل گلزني مواجه بودند با تحمل فشار زيادي پاي به ميدان گذاشتند و حساسيت اين ديدار براي فجري ها باعث شده بود تا نتوانند تمركزشان را حفظ كرده و با پاس هاي اشتباه نبض بازي را به ذوبي ها تقديم كردند. زردپوشان شيرازي كه با يك تاكتيك هجومي پاي به ميدان گذاشتند اسير ضدحملات ذوبي ها شدند و رفته رفته عقب نشستند تا شاگردان تارتار به بازي مسلط شده و روي يك ضربه كرنر از اشتباه خط دفاعي فجر استفاده كرده و در دقيقه ١٩ توسط ضربه سر محمد قريشي به اولين گل اين ديدار دست پيدا كنند.
در ادامه شاگردان سرآسيايي تلاش زيادي كردند تا اين نتيجه را جبران كنند اما موفق نبودند و با همين نتيجه به رختكن رفتند.
در آغاز نيمه مربيان روند همان بود و ذوبي ها با كنترل بازي به زردپوشان شيرازي اجازه عرض اندام نمي دادند.
سرآسيايي سرمربي فجرشهيدسپاسي كه به بن بست تاكتيكي رسيده بود در دقيقه ٦١، چهار تعويض همزمان انجام داد تا شايد اين گره كور را بگشايد اما باز هم هيچ فرجي نشد و همچنان با همان تاكتيك بي ثمر ارسال توپ بلند به پشت مدافعين ذوب آهن بازي را ادامه دادند تا به روند نتيجه نگرفتن ادامه دهند.
حملات بي برنامه و سردرگمي در كار تيمي در بازي امروز فجر كاملا مشهود بود تا در نگاه همگان نا اميدي از ماندن در ليگ برتر موج بزند ولي هواداران با غيرت شيرازي تا دقايق پاياني به تشويق هاي پرشور خود ادامه دادند و با شعار  "سپاسي گل بزن، هواداريم كنارت" نشان دادند كه در همه حال در كنار تيم محبوبشان هستند.
سر آسيايي كه با وجود مشكل گلزني باز هم مهاجم با انگيزه خود يعني علي فاتح را از ابتدا در ارنج اصلي قرار نداده بود بالاخره در دقيقه ٧٨ تصميم به تعويض گودرزي گرفت و فاتح را به زمين بازي آورد.
با اينكه اين تعويض كمي دير به نظر مي رسيد اما اين مهاجم پرتوان چندين موقعيت گلزني براي تيم خلق كرد كه در مهمترين آن در دقيقه ٨٩ با يك حركت توي عمق و پاس در عرض، فرزان دانا را در مقابل دروازه خالي قرار داد اما اين توپ كه گل نكردنش سخت تر از گل كردنش بود با ضربه بي دقت دانا به بيرون رفت.
پس از اين موقعيت هواداران كه ديگر تاب و توان اين همه فشار را نداشتند با شعار " با اين همه هوادار والا خجالت داره " اعتراض خود نسبت به شرايط بد فجر را اعلام كردند.
در نهايت اين ديدار با تك گل ذوبي ها و با نتيجه يك بر صفر به سود اصفهاني ها به پايان رسيد.