روبرتو مارتینز سرمربی پرتغال شد

روبرتو مارتینز سرمربی پرتغال شد
روبرتو مارتینز

روبرتو مارتینز، مربی اسپانیایی سابق تیم ملی بلژیک، از این پس هدایت تیم ملی پرتغال را عهده‌دار خواهد بود.

با پایان جام جهانی قطر، شاهد تغییر و تحولات گسترده‌ای روی نیمکت بسیاری از تیم‌های حاضر در این تورنمنت بودیم. روبرتو مارتینز، سرمربی اسپانیایی تیم ملی بلژیک، بعد از حذف تیمش در مرحله گروهی جام جهانی استعفا داد و صحبت‌های زیادی مطرح بود که او به فوتبال باشگاهی بازخواهد گشت. 

نام مارتینز به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی برزیل نیز مطرح شده بود و حتی پیشنهاداتی از چند تیم ملی دیگر هم داشت، ولی در نهایت به پیشنهاد فدراسیون فوتبال پرتغال پاسخ مثبت داد و از این پس، مربی تیم ملی پرتغال خواهد بود. 

حساب توییتر رسمی فدراسیون فوتبال پرتغال نوشت: «یک رهبر جدید در تیم ملی پرتغال، خوش آمدی روبرتو مارتینز».

مارتینز جانشین فرناندو سانتوس شده است که در یورو 2016 پرتغال را به عنوان قهرمانی رساند. فرناندو سانتوس هم مثل مارتینز قربانی جام جهانی 2022 است. بعد از حذف پرتغال در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی، او از سمت خود اخراج شد تا نیمکت تیم ملی پرتغال به عنوان یکی از جذاب‌ترین نیمکت‌های تیم‌های ملی بدون رییس بماند. اولین ماموریت مارتینز رساندن پرتغال به مرحله نهایی یورو 2024 آلمان است و سپس او باید پرتغال را به دور نهایی جام جهانی 2026 برساند.

پاسخ مارتینز به سوال بزرگ: فردا با رونالدو حرف می‌زنم

روبرتو مارتینز، سرمربی جدید پرتغال، تایید کرد که کریستیانو رونالدو در فهرست او خواهد بود و فردا برنامه دارد تا با او در مورد همه مسائل حرف بزند.

روبرتو مارتینز، مربی اسپانیایی، امروز با قراردادی تا پایان جام جهانی 2026 هدایت تیم ملی پرتغال را برعهده گرفت. او سال ها سرمربی تیم ملی بلژیک بود و این تیم را در جام جهانی 2018 به عنوان سوم رساند ولی در جام جهانی 2022 عملکردی ناامیدکننده داشت و پس از حذف در مرحله گروهی به کار خود در بلژیک پایان داد.

مارتینز در نشست خبری مراسم معارفه خود خیلی زود با سوالی در مورد دعوت از کریستیانو رونالدو روبرو شد و گفت:«بسیار خوشحالم که اینجا هستم. همه باهم در تیم ملی پرتغال برای تحقق اهداف‌مان تلاش خواهیم کرد. تصمیمات فوتبالی را باید با توجه به اتفاقات درون زمین گرفت. اولین فهرست من با لحاظ کردن فهرست تیم در جام جهانی 2022 خواهد بود و کریستیانو هم در این فهرست است. او 19 سال است که در تیم ملی بازی می کند و شایسته این است که بنشینیم و در مورد همه چیز شفاف حرف بزنیم. من همین فردا با رونالدو صحبت خواهم کرد. او کاپیتان تیم است و برایش احترام زیادی قائلم»