رفع سد معبر در بازار وکیل در دستور کار

هرگونه خلل در نظم شهری ممنوع است

رفع سد معبر در بازار وکیل در دستور کار
بازار وکیل به یادگار مانده از دوران زندیه

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس با اشاره به اینکه بر اساس قانون، هرگونه سد معبر و خلل در نظم شهری ممنوع است گفت: به دنبال دستور دادستان مرکز استان مبنی بر ساماندهی وضعیت شیراز در این زمینه، رفع سد معبر در بازار وکیل و سرای مشیر در دستور کار قرار گرفته است.

علیرضا رعنایی افزود: در همین راستا، بازدیدی را با حضور اداره اماکن، اداره تخلفات شهرداری، معاون شهردار منطقه هشت و هیات امنای شوراهای بازار وکیل شمالی و جنوبی از این بازار تاریخی داشتیم که در جریان انجام این بازدید، علاوه بر مستندسازی تخلفات انجام شده، تذکراتی به صنوف متخلف داده شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس ادامه داد: انتظار داریم که در گام نخست هیات امنا، شورای بازار و کسبه بازار وکیل به شکل خود ناظری مراقبت کنند تا مشکل سد معبر برخی واحدها در این بازار حل شود و دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

رعنایی بیان کرد: چنانچه واحدهای متخلف نسبت به رفع سد معبر اقدام نکنند برابر ماده ۱۷ قانون نظام صنفی و قانون شهرداری ها برخورد خواهد شد اما امیدواریم این مشکل بدون نیاز به برخورد قانونی، حل و فصل شود.

پیش از این، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس اعلام کرد: با راه اندازی قرارگاهی مشترک جهت هم افزایی و اقدامات لازم، وضعیت سد معابر در کلان شهر شیراز و شهر صدرا را ساماندهی و همچنین از توقف تمامی وسایل نقلیه در حاشیه راه های درون شهری نیز جلوگیری می‌شود.

سیدمصطفی بحرینی ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ در هجدهمین نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان فارس اظهار کرد: ضمن شناسایی پیشگیری و ساماندهی وضعیت سد معابر با متخلفانی که به صورت غیرمجاز به واسطه عرضه و فروش کالا اقدام به سد معبر و اخلال در نظم شهری می کنند در چارچوب قانون برخورد می شود.

دادستان شیراز ، به راه اندازی شعبه ای ویژه جهت رسیدگی به جرایم مربوط به سد معابر عمومی و اخلال در نظم شهری از سوی دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان فارس اشاره کرد و گفت: مجوزهای قضایی لازم جهت برخورد با تخلفات و جرایم مربوط به سد معابر به صورت مستمر از سوی دادستانی مرکز استان صادر خواهد شد.

بحرینی در این نشست که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد؛ به ارتقای آگاهی و فرهنگ عمومی در خصوص تبعات اجتماعی، ترافیکی، بهداشتی و نظم شهری ناشی از سد معابر نیز اشاره کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با همکاری شهرداری شیراز و با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان فارس، فضای مجازی، بیلبورد های شهری، ارسال پیامک، نصب تابلو، بنر وغیره در راستای پیشگیری و ارتقای فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی به مردم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

بازار وکیل به یادگار مانده از دوران زندیه از بازارهای تاریخی و مراکز بازدید گردشگران در شیراز است.