رشد چشمگیر مهاجرت پزشکان خوزستانی

رشد چشمگیر مهاجرت پزشکان خوزستانی

 رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: مهاجرت پزشکان خوزستانی از جمله اهواز به کشورهای عربی و اروپایی در ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته که تهدید جدی برای سلامت جامعه استان است.

علی جواهرفروش ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای شهر اهواز تاکید کرد: مهاجرت پزشکان، متخصصان و کادر درمان از اهواز به شهرهای دیگر و از این شهر به خارج از کشور در ماه‌های اخیر شتاب گرفته که باید این موضوع به صورت جدی آسیب شناسی شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز افزود: همچنین مهاجرت پزشکان و متخصصان خوزستانی به کشورهای عربی نظیر عمان، بحرین، قطر و کشورهای اروپایی در ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته که تهدید جدی برای سلامت جامعه استان است.

وی در ادامه مراقبت از حقوق بیماران، مردم و دفاع از حقوق صنفی را مهمترین مأموریت سازمان نظام پزشکی دانست و تاکید کرد: مجموعه پزشکی اهواز و خوزستان به بازنگری نیاز دارد.

جواهرفروش با بیان اینکه نظارت بر تبلیغات بهداشتی و درمانی در سطح شهر اهواز به طور جدی در دستور کار کمیسیون تبلیغ سازمان نظام پزشکی اهواز قرار گرفته است، گفت: ساماندهی تبلیغات بهداشتی و درمانی در سطح این شهر باید با نظارت جدی و با همکاری مدیریت شهری انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت متعدد مطب‌های غیرمجاز در اهواز بیان کرد: با وجود اطلاع رسانی گسترده نسبت به فعالیت مطب‌های غیرمجاز و معرفی مطب‌های مجاز در سطح اهواز اما همچنان شاهد مراجعه مردم به مطب‌های غیرمجاز هستیم که فعالیت چنین مطب‌هایی عوارض جدی برای بیماران و مردم دارد.

جواهرفروش ادامه داد: جمع‌آوری پسماند عفونی طبق قانون به عهده تولید کننده است که به دلایل مختلف جمع‌آوری پسماندهای عفونی مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز کوچک به معضلی در اهواز تبدیل شده است.

وی افزود: برای حل مشکل جمع‌آوری و بی خطرسازی پسماند عفونی در اهواز نیز قراردادی با دو پیمانکار برای شرق و غرب اهواز برای جمع‌آوری پسماند این مطب‌ها امضا شده که پیمانکار منطقه غرب اهواز به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد که با پیگیری انجام شده میز وضعیت جمع‌آوری پسماندهای عفونی به زودی بهبود می‌یابد.

وی گفت: ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تاکنون توسط پزشکان به پیمانکار غرب اهواز پرداخت شده که با توجه به اینکه این پیمانکار به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد به این پیمانکار تا روز شنبه هفته آینده مهلت داده شده که در صورت عمل نکردن به این تعهد برخورد قضائی با آن پیمانکار صورت گیرد.

جواهرفروش افزود: هر متخصص باید حداقل ۱۵ دقیقه، هر پزشک عمومی حداقل ۲۰ دقیقه، هر متخصص روان‌پزشک باید حداقل ۳۵ دقیقه برای ویزیت هر بیمار وقت بگذارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز گفت: کارت خوان توسط مطب‌ها از سوی پزشکان در حال نصب است و معدود پزشکان که در این زمینه مقاومت می‌کنند در صورت همراهی نکردن با آنها برخورد قانونی می‌شود.

جواهر فروش با بیان اینکه ضریب مالیاتی پزشکان امسال از ۱۰ درصد به ۶۵ درصد افزایش یافته که این تصمیم نیز مشکلات جدی را برای پزشکان ایجاد کرده است، گفت: فشارهای اقتصادی موجب شده که تعداد معدودی از پزشکان زیر بار استفاده از کارت خوان در مطب نروند.