رشته محیط‌بانی ویژه دانش‌آموزان در شیراز راه‌اندازی می‌شود

رشته محیط‌بانی ویژه دانش‌آموزان در شیراز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حفاظت از محیط زیست فارس از راه‌اندازی رشته محیط‌بانی به صورت پایلوت در هنرستان‌های کار و دانش فارس خبر داد.

عطا پورشیرزاد، امروز در جمع خبرنگاران گفت: از مهرماه امسال رشته محیط‌بانی در یک هنرستان کار و دانش استان فارس راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این رشته برای اولین بار به صورت پایلوت در کشور و در دو استان‌ خوزستان و فارس اجرا خواهد شد و در فارس برای امسال به صورت آزمایشی ۲۰ هنرجو در این رشته در هنرستان شهید مطهری ناحیه ۲ شیراز پذیرش می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، با بیان اینکه این رشته مختص دانش‌آموزان پسر است، گفت: نیروی انسانی برای تربیت این دانش‌آموزان از طریق آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: صدور مدرک دیپلم برای فارغ التحصیلان این رشته در حال حاضر تعهد استخدامی ندارد، اما در تلاش هستیم تا این افراد آموزش دیده در اولویت استخدام حفاظت محیط زیست قرار گیرند.

پورشیرزاد در ادامه با تاکید بر ضرورت فراگیری آموزش‌های مهارتی، گفت: قطعا اگر ملاحظات زیست محیطی در جامعه رعایت نشود، توسعه پایدار نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی که در سطح جهانی و منطقه‌ای و محلی حاکم است، افزود: یکی از دلایل عمده این رویداد این است که اقدامات ما در زمین افق‌نگر نبوده و موجب شده تا این رویداد رقم زده شود.