رد هرگونه قصور در سیل استهبان

رد هرگونه قصور در سیل استهبان
سیل استهبان

محمد حسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره جاری شدن سیل در منطقه استهبان فارس اظهار کرد:  روز گذشته حدود ۲هزار نفر در داخل رودخانه و اطراف در حال شنا کردن بوده اند که به یکباره سیل در این منطقه جاری می‌شود و جان برخی از شهروندان را می‌گیرد و برخی را هم مفقود می‌کند.

وی با اشاره به آمار جان باختگان حادثه روز گذشته در استان فارس، خاطرنشان کرد: علی رغم آنکه هیچ کس فکر نمی کرد که در منطقه مذکور شاهد باران باشیم اما دیدیم که سیل در این منطقه جاری شد و رودخانه خروشان شد و جان ۲۰ هم وطنان را در این استان گرفت و ۲ کودک را مفقود کرد و تمامی ایجاد در سردخانه هستند.

وی ادامه داد: طی ۲۸ دقیقه بارش باران شاهد وقوع سیل در منطقه شدیم که البته بخشی از آب به منطقه ای که گردشگران در آن حاضر بودند منتقل شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به نقش مردم در کمک رسانی یه حادثه دیدگان، ابراز کرد: پس از جاری شدن سیل بسیاری از مردم توانسته اند به حادثه دیدگان کمک کنند اما برخی در رودخانه مانده و آب آنها را با خود برده است. تلاش می شود با حضور نیروهای امداد و نجات هلال احمر و سپاه و بسیج و نیروهای مردمی مفقودشدگان را پیدا کنیم.

وی درباره احتمال قصور در این حادثه خاطرنشان کرد: اصلا قصوری در این حادثه نبوده است، هم ما و هم وزیر بررسی کرده ایم، علت این بوده که موضوع سیل برای مردم باور پذیر نبوده است و حتی هشدار هم داده شده که قبول نیز نکرده‌اند.

وی درباره وقوع سیل‌ در این منطقه در سال‌های گذشته، عنوان کرد: در سال های قبل در این منطقه سیل عظیمی نیز آمده است، در سال‌های ۱۳۶۵ و ۱۳۸۸ نیز شاهد سیل در این منطقه بوده ایم اما علی رغم خسارت مالی شاهد خسارات جانی نبوده ایم.