راه‌اندازی انجمن صلح‌وسازش اقوام در شوشتر

راه‌اندازی انجمن صلح‌وسازش اقوام در شوشتر

آیین گشایش انجمن صلح و سازش اقوام در شهرستان شوشتر ـ شهر شهید شرافت و روستاهای همجوار با حضور مسئولان شهرستان و استان برگزار شد.

حسین عبیداوی رئیس انجمن صلح و سازش اقوام استان خوزستان که ظهر امروز شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱  در شهرستان شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: حیطه کار انجمن در ۱۲۰۰ نقطه جغرافیایی استان و با تعداد نیروی ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر در برنامه چشم‌انداز چهارساله تا ۱۴۰۴منشور اخلاقی میدانی و عملی اهداف و شیوه‌های اجرای آن است.

وی افزود: انجمن در استان خوزستان تنها موسسه و نهاد مردم‌نهادی (سمن) است که دارای مجوز استانی و شهرستانی  است که کار آن تشکیلاتی و گروهی و با اتکا به نیروهای ارزشی و باتجربه و صاحبان قلم و قدم و نظر و از اقشار مختلف جامعه است و فعالیت ترویج حقوق شهروندی و حقوق عمومی و همچنین مبارزه باسلبیات موجود و ترصیف بنیان مرصوص امنیت و رفاه اجتماعی و پیشگیری از جرم و ترویج فرهنگ اصیل اقوام مختلف استان خوزستان را از اوایل شهریور ۱۳۹۹ آغاز کرده و الحمدالله امروز در استان شناخته شده و ماهیانه در حدود ۵۵۰ پرونده مختلف صلح و سازش را در ۲۲ شهرستان و اکثر بخش‌ها و روستاهای استان خوزستان مختومه می‌کند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلیمن مرعشی، امام جمعه شهر شرافت ضمن عرض خوش آمد و ذکر فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: تشکیل انجمن صلح و سازش اقوام را گام مبارک در راستای اتحاد و وحدت اقوام می‌دانیم.

وی با اشاره به روایات ائمه اطهار ( ع) و پسندیده دانستن صلح و سازش از منظر اسلام خاطرنشان کرد: عشایر غیور بختیاری شهر شرافت و روستای‌های همجوار از دیرباز در حل و فصل اختلافات میدان دار بودند؛ همانطور که این مردم در همایش وحدت اقوام و یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تحولات فرهنگی بزرگی را رقم زدند.

مرعشی ادامه داد: تشکیل نهاد صلح و سازش را نقطه قوت و تحول فرهنگی همانند مشارکت حداکثری مردم نجیب شهر شرافت و روستاهای همجوار در همایش وحدت اقوام و یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌دانیم.