راه اندازی سامانه شیراز مدد

استاندار فارس: اوج اخلاق اسلامی توجه به دیگران است

راه اندازی سامانه شیراز مدد
در مقوله‌ی انفاق و بخشش می بایست حرمت افراد حفظ شود

محمدهادی ایمانیه در آیین رونمایی از سامانه‌ی تحت وب شیراز مدد، با اشاره به انفاق های متعددی که از جانب پیشوایان ما در صدر اسلام انجام شده است، گفت: هیچ مکتب و آئین بشری همچون دین اسلام در خصوص توجه به مستمندان، نیازمندان و افراد کم‌برخوردار سفارش نکرده است؛ اوج اخلاق اسلامی توجه به دیگران است.

استاندار فارس از همکاری صمیمانه شورای عالی خیرین استان، شورای شهر و شهرداری شیراز در ایجاد این سامانه تقدیر کرد و افزود: کار بسیار خوب و تاثیرگذاری انجام شده است؛ همچون گذشته فارس و شیراز الگوی کار خیر در کشور است و قطعا خداوند به این امور برکت خواهد داد.

او با تاکید بر اینکه نباید هیچ زمان از استانداردهای مدنظر عقب نشینی کنیم، تصریح کرد: همه موظف هستیم انفاق را از کالاهای خوب و با ارزش انجام دهیم.

ایمانیه بر لزوم حفظ شان افراد تاکید کرد و گفت: در دین اسلام به حفظ حرمت و شان افراد بسیار سفارش شده است لذا می بایست به جد از آن مراقبت کنیم.

نماینده عالی دولت در فارس، کیفیت را اصل اساسی و مهم در تمامی امور عنوان کرد و یادآور شد: کارهای اندک اما با کیفیت های بالا و همراه با اخلاص، ارزش فوق العاده ای دارد و قطعا مهمتر از حجم بالای کار بدون کیفیت است.

استاندار فارس گفت: صداوسیمای استان، دستگاه های اجرایی و همچنین شهرداری شیراز از طریق فضاهایی که در اختیار دارند نسبت به ترویج این طرح مهم و شایسته اقدام نمایند.

او، خواستار همکاری سازمان همیاری شهرداری ها، شورای عالی خیرین استان و سازمان پسماند شهرداری شیراز در حوزه پسماندهای شهری شد و افزود: این گروه در این حوزه سرمایه گذاری نماید تا علاوه براینکه پسماندهای شهری بازیافت شوند، بخشی از آن برای حمایت از طرح شیراز مدد هزینه شود.

مدیرعامل خانه خیرین استان فارس نیز گفت: سامانه شیراز مدد، تسهیلگر اهدای کالای مازاد بر نیاز نیکوکاران به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش مؤسسات خیریه مجاز فعال در شیراز است.

عبدالعلی شمس توضیح داد: در این سامانه بخش‌هایی برای ثبت مشخصات کالا‌های اهدایی، اعلام نیازمندی و درخواست عضویت در موسسه‌های خیریه در نظر گرفته شده است.

او گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی shirazmadad.ir آمادکی خود را برای اهدا کالای مازاد برنیاز اعلام کنند.

شمس افزود: افراد نیازمند نیز با مراجعه به نزدیکترین موسسه خیریه به محل سکونت خود می‌توانند نیازمندی‌های خود را اعلام کنند تا پس از راستی آزمایی کالای مورد نظر به آن‌ها تحویل داده شود.

او گفت: در حال حاضر ۲۰۰ موسسه خیریه رسمی عضو خانه خیرین استان فارس هستند که امکان فعالیت آن‌ها در سامانه شیراز مدد فراهم شده است.