رئیسی: طرح های نیمه تمام یکی از مشکلات مردم است

رئیسی: طرح های نیمه تمام یکی از مشکلات مردم است

ساعاتی قبل سیدابراهیم رئیسی به همراه جمعی از اعضای کابینه دولت سیزدهم، در بیست‌و‌پنجمین سفر استانی خود با استقبال نماینده  ولی فقیه در استان اصفهان، استاندار اصفهان و جمعی از مسؤولان استانی وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان شد.

رئیس جمهور گفت: اصفهان استان ایثار و شهادت و علم و فرهنگ و هنر است، استان دین مداری است، مهد پرورش فلاسفه و حکما و سرداران رشید بسیاری است که نه فقط برای استان بلکه  برای کشور و جهان هم افتخار است.استان اصفهان سرزمین استعدادها است نقش استان در دفاع مقدس مثال زدنی است، بیش از۲۳ هزار شهید و پنجاه هزار ایثارگر گواه این است که استان اصفهان ، استان انقلاب است.

رئیسی تاکید کرد: این صفات مسئولیت آفرین است برای همه بوِیژه مسئولان، باید به این استان توجه خاص داشت که مشکلات مردم را اذیت نکند، با بررسی های که قبل از این سفر داشتیم مشخص شد اصفهان مشکلات مختلفی دارد که مردم از آن رنج می برند.

وی افزود: ظرفیت استان بالا است، استان اصفهان قطب صنعتی و استان کشاورزی است و می تواند قطب علم شود،اصفهان قطب گردشگری است و ظرفیت بالای نیروی انسانی کارامد دارد.

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت برای رفع مشکل آب اصفهان برنامه دارد، اطمینان داریم با کمک مسئولان و مردم این مشکل برطرف خواهد شد. استان اصفهان استان کشاورزی، گردشگری، قطب صنعتی است و می‌تواند قطب علم و فناوری باشد، همچنین این استان نیروی انسانی کارآمدی دارد. حل مشکل آب به نوعی از مدیریت نیاز دارد که مردم باید در آن همکاری داشته باشند، اعتباراتی نیز برای این امر در نظر گرفته شده است.

سیدابراهیم رئیسی گفت: اولویت ما اتمام طرح های نیمه تمام است طرح هایی که بعد از سی سال هنوز نیمه تمام مانده و تکمیل نشده است.

وی افزود: با کمک مسئولان استانی و کشوری نظرات جمع آوری شده وبا توجه به مصوبات شورای اداری برای مردم خبر های خوبی داریم.
***

بازدید از صنایع منتخب، شرکت‌های دانش بنیان، جلسه با نخبگان و اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری اصفهان و نشست خبری با خبرنگاران از برنامه‌های رئیس جمهور در سفر یک روزه به اصفهان است.

در این سفر هر کدام از وزرا به نمایندگی از دولت در شهرستان‌ها حضور پیدا خواهند کرد و در دیدار‌های مردمی و بازدید‌های میدانی، مسائل شهرستانی را جمع‌بندی و موارد را در جلسات شورای اداری برای تصمیم‌گیری و جمع‌بندی ارائه خواهند داد.

بر این اساس سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به شهرستان گلپایگان و خوانسار، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی به شهرستان اصفهان، علی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون، سید مسعود میرکاظمی به شهرستان اردستان، سید یوسف نوری به شهرستان‌های برخوار و شاهین‌شهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان خور و بیابانک و نائین، وزیر بهداشت به بوئین‌میاندشت و فریدونشهر، وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان کاشان، آران و بیدگل، خمینی‌شهر و فلاورجان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان دهاقان و شهرضا، سفر خواهند کرد.

همچنین وزیر نیرو در شهرستان فریدن و چادگان، وزیر ورزش و جوانان در شهرستان سمیرم، رئیس سازمان انرژی اتمی در شهرستان نطنز و رئیس سازمان محیط زیست در شهرستان لنجان و مبارکه حضور پیدا خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون امور زنان رئیس‌جمهور نیز در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان حضور پیدا خواهند کرد.