رئیس کل دادگستری خوزستان: پرونده متروپل در مرحله تحقیقات مقدماتی است

رئیس کل دادگستری خوزستان: پرونده متروپل در مرحله تحقیقات مقدماتی است

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و رسیدگی دقیق و کارشناسی با تکمیل تحقیقات مقدماتی در مرحله دادسرا و صدور کیفر خواست انجام می‌شود و پرونده به دادگاه ارسال و طبق قانون به آن رسیدگی خواهد شد.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهار کرد: پرونده متروپل دارای ابعاد مختلفی است؛ در قوانین و مقررات، هم قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان و هم شهرداری مشخص شده است. وقتی بنا احداث می‌شود از زمان صدور مجوز تا مراحل اتمام آن وظایف و نظارت‌هایی در ابعاد فنی وجود دارد و همه آن‌ها که مسئول هستند باید به وظیفه خود عمل کنند. بنابراین این پرونده از نظر فنی و تخصصی ابعاد مختلفی دارد.

وی گفت: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و رسیدگی دقیق و کارشناسی با تکمیل تحقیقات مقدماتی در مرحله دادسرا و صدور کیفر خواست انجام می‌شود و پرونده به دادگاه ارسال و طبق قانون به آن رسیدگی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان عنوان کرد: تشخیص علنی بودن یا نبودن دادگاه بر عهده همان دادگاه است. ابعاد این قضیه باید از جهات مختلف بررسی شود و قطعا و یقینا با کسانی که در این حادثه مقصر باشند و به نحوی موجب وقوع این حادثه شده‌اند بدون تعارف برخورد می‌شود. در صورتی که حکم قطعی صادر شود، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد و حتما مردم را در جریان امور قرار می‌دهیم.

در برخورد با مرتکبین جرایم خشن کوتاه نمی‌آییم

همچنین وی با اشاره به اینکه در خوزستان جرایم خشن در مقایسه با دیگر استان ها بالا است ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از وقوع جرایم خشن را مورد تاکید قرار داد.

رئیس کل دادگستری خوزستان مقوله پیشگیری از وقوع جرایم را تنها در حیطه وظایف قوه قضاییه ندانست و افزود:همه بخش ها و نهادهای فرهنگی ، اجرایی و اجتماعی در پیشگیری از وقوع جرایم  مسئول هستند و دستگاه قضایی نیز در پیشگیری از وقوع جرایم به وظایف خود عمل می کنند.

دهقانی به وظیفه خطیر رسانه‌ها در فرهنگ سازی، پیگیری و رصد مطالبات عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد و افزود: برخی از مواردی که مدعی العموم ورود می‌کند از موضوع‌هایی است که رسانه ها مطرح می کنند. 

رئیس دستگاه قضایی خوزستان در ادامه به وظایف قوه قضاییه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی و تاکیدات رئیس قوه در دوره تحول و تعالی در این قوه اشاره کرد و گفت: گسترش آزادی‌های مشروع، تعقیب و مجازات مجرمان، خدمت رسانی مطلوب به مردم، برخورد کریمانه با مراجعان به محاکم قضایی ارتباط وسیع با مردم، کمک به بهبود معیشت مردم، سرعت و دقت در رسیدگی‌ها، استفاده از فناوری‌های نوین برای تسهیل در جریان دادرسی‌ها از اولویت‌های دستگاه قضایی در دوره جدید است.