دستگیری کلاهبردار با ۱۵۰ شاکی در شیراز

دستگیری کلاهبردار با ۱۵۰ شاکی در شیراز
فردی که با شگرد استخدام و کاریابی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که از طریق یکی از سایت‌های آگهی محور از ۱۵۰ شهروند با شگرد استخدام و کاریابی کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی بیان کرد: خانمی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین استخدام و کاریابی داشت که پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت در یکی از سایت‌های فضای مجازی، به یک آگهی تحت عنوان «کاریابی و استخدام در شرکت» برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ ۸۰ میلیون ریال وجه به عنوان کارهای اداری استخدام و تهیه لباس فرم از من درخواست و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی نبود.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه تا کنون به ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند اقرار کرد، گفت: فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام سایبری تصریح کرد: فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان استخدام می‌کردند.

وی گفت: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید فریب این‌گونه آگهی‌ها را نخورند و هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

این مقام انتظامی یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.