پویش جنگل کاری در ۳۰۰ هکتارگچساران اجرا می شود

در اراضی ملی خسارت دیده بر اثر آتش سوزی و خشکسالی، در سال گذشته با بذر گونه‌های جنگلی ۲۰ هکتار بلوط، کنار و بادام کاشته شد

پویش جنگل کاری در ۳۰۰ هکتارگچساران اجرا می شود

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گچساران گفت: درسال جاری، پویش مردمی بذرکاری با هدف تقویت پوشش گیاهی در ۳۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی گچساران اجرا می شود.

مجید نظری ظهر دوشنبه در آئین پویش همگانی بذرکاری در عرصه‌های ملی منطقه پشه کان گچساران افزود: از این میزان تاکنون پویش همگانی بذرکاری و نهال کاری در ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه جنگل‌های این شهرستان در معرض تهدیدات طبیعی، تغییر کاربری اراضی، قطع درختان، چرای دام، تهاجم آفات و بیماری‌ها و آتش‌سوزی‌های عمدی و غیرعمدی قرار دارند، گفت: برای اجرای این پویش مردمی، کاشت گونه‌های بادام و بلوط در نظر گرفته شده است.

نظری تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، اصلاح و توسعه جنگل‌ها و مراتع، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از هدر رفت روان آب‌ها و افزایش نفوذ آب در زمین در سطح جنگل‌ها و مراتع است.

وی افزود: جنگل‌ها در تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن، جذب گرد و غبار، حفظ خاک و تولید آب، نقش مهمی دارند.

وی بیان داشت: در اراضی ملی خسارت دیده بر اثر آتش سوزی و خشکسالی، در سال گذشته با بذر گونه‌های جنگلی ۲۰ هکتار بلوط، کنار و بادام کاشته شد.