رئیس شورای عالی استان‌ها: مجموعه‌ای از تخلفات باعث ریزش متروپل شد

رئیس شورای عالی استان‌ها: مجموعه‌ای از تخلفات باعث ریزش متروپل شد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مجموعه‌ای از تخلفات باعث شد تا ساختمان متروپل آبادان ریزش کند.

محمود سروری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در آبادان افزود: برای بررسی شرایط فنی ساختمان متروپل گروهی از افراد فنی و عمرانی شورای عالی استان‌ها عازم آبادان شدند تا به اشتباهات و سوءاستفاده‌هایی که در ساخت این ساختمان انجام شده رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه ریزش ساختمان متروپل نشان از ضعف ناظران این ساختمان دارد گفت: مشکل نظارت فنی بر ساختمان‌ها در کشور وجود دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: علت ریزش ساختمان متروپل به صورت فنی بررسی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا در نشست مشترکی با سازمان نظام مهندسی موارد کوتاهی در روند احداث ساختمان متروپل را به صورت دقیق بررسی و اعلام کنیم.

سروری افزود: تلاش بر این است از این حادثه تلخ، درس عبرت گرفته شود تا شاهد تکرار چنین حوادث ناگواری در کشور نباشیم.

وی بیان کرد: در ریزش ساختمان متروپل آبادان، آنچه که محرز است مجموعه عظیمی از تخلفات رخ داده است و به طور قطع این ساختمان در بخش‌های طراحی، نظارتی و اجرایی با مشکلاتی روبه رو بوده است.

سروری افزود: یکی دیگر از علل ریزش این ساختمان، گزارش ندادن ناظران است که می‌توان در شبکه مقصران این اتفاق تلخ این مساله را نیز مطرح کرد.

وی با رد شایعه انحلال شورای اسلامی شهر آبادان گفت: بحث انحلال شورای شهر مبتنی بر یک فرآیند قانونی است و وهله نخست باید اثبات شود که این شورا در این اتفاق مقصر بوده است.