رئیس جهاد کشاورزی فارس: مردمی سازی یارانه‌ها از تورم افسارگسیخته جلوگیری کرد

رئیس جهاد کشاورزی فارس: مردمی سازی یارانه‌ها از تورم افسارگسیخته جلوگیری کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اگر طرح هدف مندی یارانه‌ها و طرح‌های اقتصادی جدید دولت اجرایی نمی‌شد شاهد تورم افسارگسیخته در جامعه بودیم.

مجتبی دهقان پور یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه میزان خرید گندم تضمینی در فارس بیش از ٢٧٠ هزار تن است، افزود: دلالان بازار گندم باید توجه داشته باشند که در صورت مشاهده خرید گندم توسط آنها علاوه بر معرفی به دستگاه قضایی، اموال مکشوفه نیز ضبط خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع فروش کیلویی نان برای جلوگیری از کم فروشی گفت: هنوز مصوبه‌ای برای فروش نان به صورت کیلویی از سوی دولت ابلاغ نشده است..

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: تصمیمی برای فروش نان به صورت کیلویی در این استان نیز گرفته نشده است.

وی به تشدید نظارت بر بازار محصولات کشاورزی استان فارس اشاره کرد و گفت: روند نظارت بر بازار از روزهای اخیر تغییر پیدا کرده است به نحوی که نظارت از روند تولید تا توزیع محصولات کشاورزی صورت می گیرد.

دهقان پور افزود: این نوع نظارت موجب می شود که بازار در مواقع حساس ازجمله نوروز با کمبود مواجه نشده و نیاز بازار تامین شود.

وی در ادامه در خصوص قطعی برق چاه‌های آب گفت: با همکاری صورت گرفته میان دستگاه‌های مختلف قطعی برق چاه‌های آب که قرار بود از ١۵ خرداد ماه انجام شود به اول تیر ماه تغییر داده شد و قرار است که در ۱۵ روز تیر امسال تنها دو ساعت در روز برق این چاه‌ها قطع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در خصوص خرید تضمینی گندم نیز یادآور شد: قیمت خرید تضمینی گندم در کشور افزایش قابل توجه‌ای داشته و از هفت هزار و ۵٠٠ تومان به ١١ هزار و ۵٠٠ تومان رسید این در حالی است که با توجه به تمامی مشکلاتی که در استان فارس در راستای خشکسالی ایجاد شد اما نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ٢٨ درصد خرید گندم افزایش یافته است.