رئیس جمهور جدید عراق: همه را به گفتگوی سیاسی دعوت می‌کنم

رئیس جمهور جدید عراق: همه را به گفتگوی سیاسی دعوت می‌کنم
باید ثبات عراق و منافع و امنیت زندگی شهروندان حفظ شود

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور جدید عراق، در پیامی به احزاب سیاسی کشورش نوشت: زندگی در عراقی ایمن و قدرتمند مسئله‌ای است که طی ده‌ها سال فعالیت ضد استبدادی و سیاسی خود آن را خواسته همگان دیده ام و در میان افرادی زندگی می‌کنم که در راه دستیابی به آن جان داده و می‌دهند.

رئیس جمهوری جدید عراق گفت: به همین منظور خود را موظف می‌بینم شما را به گفت‌وگوی سیاسی دعوت کنم که در آن هیچ فردی ملزم به دست کشیدن از اهداف و خواسته‌های خود نباشد.

او افزود: تنها چیزی که از همه طرف‌ها می‌خواهم این است که در جریان این گفتگو بر سر مجموعه‌ای از اصول حاکم بر کنش سیاسی در برهه فعلی توافق کنند تا ثبات عراق و منافع و امنیت زندگی شهروندان برقرار و حفظ شود.

عبداللطیف رشید ادامه داد: شاهد آمدن و رفتن‌های مقامات زیادی بوده ام و به همین دلیل ارزشی برای پست و مقام قائل نیستم و آنچه باقی می‌ماند عملکرد خوب و کار سازنده و عدالت در حکومت است و از آنجایی که من از دهه شصت قرن گذشته به مکتب اعتدال و آشتی تعلق دارم، وظیفه خود می‌دانم این فراخوان را ارائه کنم که مبتنی بر گفتگوی باز با هدف توقف تشدید تنش است و امیدوارم مواضع شما در مورد آن مثبت باشد.

عبداللطیف رشید نامزد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق پنجشنبه در مرحله دوم انتخاب ریاست جمهوری عراق توانست ۱۶۲ رای را در پارلمان به خود اختصاص دهد و رئیس جمهور جدید عراق شود.