دپارتمان‌های تخصصی در دانشگاه‌های فارس ایجاد می‌شود

دپارتمان‌های تخصصی در دانشگاه‌های فارس ایجاد می‌شود

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس از راه اندازی دپارتمان تخصصی حوزه علوم انسانی با هدف پاسخ به شبهات دانشجویان در این نهاد خبرداد.

حجت الاسلام مرتضی کوهی در پنجمین نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه های فارس، گفت: تلاش خواهیم کرد که با استفاده از محققین حوزه علوم انسانی دپارتمان های تخصصی در دانشگاه های فارس راه‌اندازی کنیم.

به نقل از نهاد رهبری در دانشگاههای فارس، کوهی با اشاره به اینکه دفاتر هم اندیشی اساتید ماموریت معرفی و راه اندازی دپارتمان تخصصی حوزه علوم انسانی را دنبال می‌کنند، گفت: پاسخ به شبهات دانشجویان یک دغدغه است که باید با استفاده از اساتید صاحب نام انجام شود.

وی تشکیل اندیشکده و توانمندسازی اساتید در دپارتمان‌های تحخصصی را ماموریت جدید دفاتر نهاد رهبری دردانشگاه ها اعلام و با بیان اینکه پاسخ مستدل به شبهات دانشجویان از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، استفاده از ظرفیت دفاتر هم‌اندیشی اساتید برای این هدف را اثرگذار و مهم توصیف کرد.

این استاد دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیاز دارد با بهره گیری از انتقادات و نظرات علمی، جامعه را نسبت به برخی مباحث دغدغه مند کند تا بتوانیم برای پیشبرد اهداف جامعه اسلامی و با استفاده از کرسی های هم اندیشی اساتید، اقدام عملی انجام شود.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه های فارس نبود کرسی های آزاد اندیشی و حضور نیافتن مسئولان در فضای دانشگاهی را یکی از مسائل مهم دانست و گفت: همکاران دفاتر نهاد باید برای  رفع این نقیصه تدابیری بیاندیشند و این دغدغه را مرتفع کنند.

مسئول میز دانشگاه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این جلسه بیان کرد: سامانه راهبری فرهنگ در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به‌عنوان یک بستر مناسب و فراگیر برای ارائه محتوا و انتقال ایده‌ها، تجربیات و هماهنگی میان امامان جمعه در سراسر کشور به‌شمار می‌رود که می‌تواند در هم‌افزایی با دانشگاهیان بسیار منشأ اثر باشد.

حجت‌الاسلام حسین نظری با یادآوری اینکه قرار است ارتباطات حوزه دانشگاه با ائمه جمعه در سراسر کشور پر رنگ تر از گذشته شود، افزود: معتقدیم جامعه نخبگان دانشگاهی می توانند با ارائه پیشنهادات خود برای رفع مشکلات موجود در هر منطقه راهکار ارائه دهند.