دونده شیرازی به تیم ملی دو و میدانی ماراتن دعوت شد

دونده شیرازی به تیم ملی دو و میدانی ماراتن دعوت شد

حسین نیرومندی دونده شیرازی به اردوی تدارکاتی تیم ملی دو ماراتن و نیمه ماراتن دعوت شد تا نشان دهد استان فارس در این ماده همیشه مطرح بوده و قطب ماراتن کشور محسوب می شود.

رئیس هیات دو و میدانی فارس روز شنبه گفت: تیم ملی دو ومیدانی ماراتن ایران خود را  برای انجام مسابقات آسیایی آماده می کند.

روح الله نجمی ادامه داد: دراین اردو که به میزبانی شهر خوی از توابع استان آذربایجان غربی در حال برگزاری است  و تا ۲۸ تیرماه ادامه دارد، ۱۴ دونده شرکت دارند که حسین نیرومندی از فارس یکی از دعوت شدگان است.

دو و میدانی  فارس به ویژه در ماده ماراتون  و نیمه مارتوان همیشه دوندگان مطرحی داشته که  به تیم ملی راه یافتند و توانستند در مسابقات آسیایی، بین المللی برای فارس مدال کسب کنند و حتی سال ها نیز رکورد دار بودند و در مسابقات جهانی هم شرکت داشتند.

 مدال آوران فارس 

محمد جواد صیادی از کوار دارنده مدال برنز آسیا، علی موحد پور(نانوا ) از استهبان که چندین مدال آسیایی و بین المللی در کارنامه دارد، حسن شریفی از شیراز قهرمان ایران، سید مهدی شریفی از مرودشت رکورد دار و صاحب چند مدال بین المللی و زنده یاد خلیل توسلی از استبهان از جمله دوندگانی هستند که در ماراتن و نیمه ماراتن برای فارس افتخار کسب کرده اند.

 دو نیمه‌ ماراتن مسابقه دو جاده‌ای و خیابانی است که در مسافت ۲۱ کیلومتر و ۹۷ متر و ۵۰ سانتیمتر برگزار می‌شود.

همچنین دو ماراتن در مسافت ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر برگزار می شود.