دومین چاه میدان مشترک فروزان به نفت رسید

دومین چاه میدان مشترک فروزان به نفت رسید

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: حفاری دومین چاه میدان فروزان به طول بیش از سه هزار متر به پایان رسید؛ میدانی که بین ایران و عربستان مشترک است.

سید شمس‌الدین موسوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: میدان نفتی فروزان در یک‌صد کیلومتری جنوب شرقی جزیره خارگ در خلیج‌فارس واقع شده و با میدان نفتی مرجان کشور عربستان مشترک است.
 
مدیرعامل گروه پتروپارس افزود: چاه شماره ۰۳-۱۲ این میدان به طول طول سه هزار و ۳۷۹ متر حفاری شده و به تولید رسیده است و با توجه به شرایط بستر، ۹۵۰ متر از این میزان به صورت افقی حفاری شده است.
 
وی وی با اشاره به اینکه بر اساس ظرفیت اولیه چاه، روزانه یک‌هزار بشکه نفت قابل برداشت خواهد بود، ادامه داد: پس از حفاری نخستین حلقه چاه در میدان نفتی فروزان در اردیبهشت‌ماه امسال، این دومین چاهی است که بر اساس تعهدات گروه پتروپارس به کارفرما (شرکت نفت فلات قاره ایران) تحویل می‌شود.
 
این مقام مسئول بیان کرد: تعهد ما برای حفاری در میدان نفتی فروزان ۲۶ حلقه چاه است که تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل کارفرما خواهد شد و با برنامه‌ریزی و روندی که در پیش داریم تلاش خواهیم کرد در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کنیم.
 
موسوی تاکید کرد: امکانات و توانمندی‌های داخلی، ما را از پیمانکاران خارجی بی‌نیاز کرده و به جز موارد بسیار محدود در تأمین کالا، بقیه خدمات از سوی شرکت‌های داخلی ارائه شده است.