دو رکورد ویژه برای حاج‌صفی

دو رکورد ویژه برای  حاج‌صفی

احسان حاج‌صفی بازیکن کاشانی تیم ملی فوتبال با حضور در بازی با ولز در دومین دیدار ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاریخ‌ساز شد.

حاج‌صفی که در دو دوره قبلی جام جهانی در برزیل و روسیه حضور داشت و در سال ۲۰۱۸ مقابل تیم‌های اسپانیا و پرتغال بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال‌ را به بازو بست، پس از دیدار با انگلیس، امروز برای دومین‌بار کاپیتان تیم ملی در قطر است.

به این ترتیب بازیکن اصفهانی تیم ملی برای چهارمین‌بار بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال در جام‌های جهانی را به بازو بست و از این نظر تاریخ‌ساز شد؛ حاج‌صفی توانست از علی پروین و جواد نکونام پیشی بگیرد.

علی پروین، اولین کاپیتان ایران در ادوار جام جهانی، در جام جهانی ۱۹۷۸ طی هر سه دیدار دو گروهی بازوبند را در اختیار داشت؛ سال ۲۰۱۴ نیز کاپیتان ایران طی سه بازی یک نفر ثابت بود، این وظیفه را در برزیل، جواد نکونام به عهده داشت.

احسان حاج‌صفی همچنین در کنار جهانبخش در دو جام جهانی قبلی در هر شش بازی (دور گروهی جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸) به میدان رفت تا از نظر تعداد بازی در این تورنمنت با رکورد مهدی مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان برابری کند.

احسان مقابل انگلیس و ولز در ترکیب اصلی قرار گرفت تا با رساندن شمار بازی‌های خود به ۸ از دو ستاره قدیمی تیم ملی سبقت گرفته و به تنهایی صاحب رکورد بیشترین بازی در جام‌های جهانی شود.