دهه بزرگداشت حافظ در شیراز برگزار می شود  

دهه بزرگداشت حافظ در شیراز برگزار می شود    

معاون امور فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: دهه بزرگداشت لسان‌الغیب حافظ شیرازی با توان و پویایی بیش از گذشته در شیراز برگزار می شود.

غلامرضا خوش‌اقبال با اشاره به برگزاری رویدادهای بزرگی همچون هفته بزرگداشت سعدی در اردیبهشت ماه جاری و بزرگداشت حافظ شیرازی در مهرماه، گفت: این ۲ رویداد از مهمترین وقایع فرهنگی و هنری محسوب می‌شود که گستره بین‌المللی دارد.

خوش‌اقبال با بیان اینکه ایام بزرگداشت سعدی به واسطه همزمانی با دهه پایانی ماه مبارک رمضان، با رویدادهای دیگرگونه همراه بود، بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام و سازماندهی یکپارچه، این رویداد در سطوح استانی، ملی و جهانی برگزار شد.

خوش‌اقبال با اشاره به هماهنگی‌ها برای برگزاری دهه بزرگداشت حافظ شیرازی، خاطرنشان کرد که رویدادهای مرتبط با دهه بزرگداشت لسان‌الغیب حافظ شیرازی با توان و پویایی بیشتری پیگیری و دنبال می‌شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شناسایی، ساماندهی و کمک به افزایش توانمندی‌های انجمن‌های ادبی را در ۶ ماه گذشته از کارهایی دانست که برای نخستین بار انجام شده است و مهم‌ترین رویداد در این زمینه را جایزه کتاب سال استان فارس خواند که در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

خوش اقبال یادآور شد: از ۱۱۶ انجمن ادبی پویای استان، ۱۹ انجمن در شیراز هستند. این انجمن‌ها از فروردین تا شهریور امسال، بیش از ۱۴۰ رویداد را در قالب شب شعر، پسین شعر و رونمایی کتاب برگزار کرده‌اند.

او از صدور یک مجوز چاپ دیجیتال در شیراز و ۵ مجوز دیگر برای شهرستان‌ها خبر داد و بیان کرد: از آغاز سال جاری تا کنون مجوز ۷۳۱ کتاب از ۷۸۶ کتاب ثبت شده، صادر شده است.

خوش‌اقبال، همچنین از صدور مجوز فعالیت برای ۸ مؤسسه فرهنگی تک‌منظوره و یک مؤسسه فرهنگی و هنری چندمنظوره در استان فارس خبر داد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از صدور ۴ مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغات و ۶ چاپخانه در ۶ ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۳۴۶ رسانه در استان فارس پویا هستند که از این تعداد، ۱۴۲ رسانه برخط، ۶۳ رسانه الکترونیک غیر برخط، ۱۲ روزنامه، ۲۵ هفته‌نامه، ۲۶ ماهنامه، ۶۷ فصلنامه، ۳ دو هفته‌نامه، ۱ دوماهنامه، ۷ دو فصلنامه و یک سالنامه هستند.