دمای هرمزگان افزایش یافت

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت از لحاظ دمایی در بیشتر نقاط استان افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است

دمای هرمزگان افزایش یافت

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با اشاره به اینکه امروز پدیده شاخص در مناطق دریایی استان از ساعات ظهر افزایش سرعت باد و مواج بودن دریا است، افزود: بیشینه سرعت باد (شمال غربی- جنوب غربی) در نقاطی از تنگه هرمز تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد.

مرضیه سی سی پور، با بیان اینکه از ظهر فردا (دوشنبه ۱۷ بهمن) از میزان سرعت باد و تلاطم دریا کاسته می‌شود، اظهار کرد: با توجه به مواج بودن دریا در ساعات بعد از ظهر و شب، شناورهای سبک از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در هفته جاری از ظهر چهارشنبه (۱۹ بهمن) تا پایان هفته جاری وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی باعث مواج شدن دریا و اختلال در رفت و آمدهای دریایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ دمایی در بیشتر نقاط استان افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است، عنوان کرد: حاجی آباد با ۷ درجه سلسیوس در حالت کمینه و با افزایش دو درجه‌ای دما نسبت به دیروز سردترین شهرستان هرمزگان بود.

سی سی پور با بیان اینکه پس از حاجی آباد، بستک با ۱۰ درجه و سردشت بشاگرد هم با ۱۲ درجه سلسیوس سردترین شهرهای هرمزگان بودند، تصریح کرد: در بندرعباس هم دمای ۱۴ درجه سلسیوس ثبت و در بوموسی هم با ۲۰ درجه در حالت کمینه بیشترین دمای هرمزگان ثبت شد.