دغدغه امروز ؛ بازگشت ورزش فارس به جایگاه شایسته

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در دیدار با اصحاب رسانه

دغدغه امروز ؛ بازگشت ورزش فارس به جایگاه شایسته

مراسم تجلیل از  ورزشی نویسان به مناسبت روز خبرنگار، به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس برگزار شد.

به گزارش علی جمشیدپور خبرنگار «خبرنیوز»، در این مراسم که با حضور مدیر کل اداره ورزش و جوانان فارس و معاونین وی در سالن اجتماعات  اداره برگزار شد، حیدر صفرپور در ابتدا ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و تبریک روز و هفته خبرنگار به اصحاب رسانه بیان کرد: این مراسم جهت قدرشناسی از زحمات خبرنگاران و عکاسان ورزشی  برای همراهی و انعکاس صادقانه اخبار و رویدادهای ورزشی استان برگزار شده است.

حیدر صفرپور ابراز داشت: مطالبه از ورزش حق رسانه است و تقاضای ما این است که مطالبه برای ورزش نیز در دستور کار اصحاب رسانه قرار بگیرد. بنده از طرف خودم و به نیابت از همکاران می گویم که هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات و مطالبه گری های رسانه‌ها در جهت ساخت و پیشرفت ورزش استان هستیم.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان فارس افزود: دغدغه امروز ما بازگشت ورزش فارس به جایگاه شایسته اش در کشور است. امیدوارم اصحاب رسانه با تلاش هایی که در عرصه انعکاس صادقانه خبری دارند زمینه رشد و شکوفایی ورزش استان فارس را فراهم سازند.

سپس دکتر صفر پور  در پاسخ به سوال خبرنگار ما که « اعتباراتی که در سفر وزیر ورزش و جوانان به شیراز برای پیشرفت ورزش مصوب شده بود تا چه اندازه دریافت شده است؟» پاسخ داد: مشکلات ما بخشی از مسایل کلان اقتصادی در کشور است. به صراحت می گویم که بعد از گذشت 5 ماه از سال 1401، یک ریال اعتبار برای حمایت از هیات های ورزشی و شهرستان ها دریافت نکرده ایم اما با جلساتی که با وزیر ورزش و جوانان برگزار کردیم در صدد تأمین اعتبار به منظور تکمیل و تجهیز پروژه های ورزشی هستیم تا به لطف خدا شاهد بازگشت فارس به جایگاه اصلی خود در ورزش کشور باشیم.

وی در رابطه با واگذاری امتیاز تیم قشقایی به استانی دیگر اظهار کرد: وقتی از بیرون به این موضوع نگاه کنید صرفا عدم حمایت ها را می بینید اما اگر از جایگاه ما بنگرید می توانید متوجه این مورد شوید که چند سالی است ورزش ابزاری برای سودجویان شده است و شاید این عاملی باشد برای جلوگیری از رشد میانه گری و سودجویی. لذا در رابطه با تیم قشقایی مالک این باشگاه تصمیمی اتخاذ کرد و هیچ کس نمی توانست ایشان را وادار به انجام کار دیگری کند. البته بنده به عنوان متولی ورزش فارس تقاضا کردم که به فعالیت در عرصه ورزش ادامه دهند و اگر تصمیم به خروج از سرمایه گذاری در این زمینه را دارند حداقل این امتیاز را به یک هم استانی بفروشند تا در همین فارس بتوانیم از حضور تیم دیگری بهره مند شویم اما گفتند که جای دیگری به چند برابر قیمتی که خریدار در فارس به من پیشنهاد داده است تیم را می خرند و دیگر کاری از دست ما بر نمی آمد.

در فارس با بیشترین پروژه های ناتمام ورزشی در سطح کشور مواجه هستیم

حیدر صفرپور گفت: امروز در کلان ورزش فارس با بیشترین پروژه های ناتمام در سطح کشور مواجه هستیم. شفاف تر اگر بخواهم بگویم تا پایان سال 1400 نزدیک به 420 پروژه ناتمام را در کل استان داریم. با لطف خدا و کمک همکاران عزیز 47 پروژه از این 420 پروژه را افتتاح کردیم و انشاالله نزدیک به 27 پروژه دیگر را در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه های نا تمام در سطح استان به بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، البته بدهی های سال های گذشته در حوزه عمرانی هم در این برآورد لحاظ شده است. شایان ذکر است که با اعتبارات محدودی که سالانه به اداره کل ورزش استان تزریق می شود یک بازه زمانی نسبتا طولانی برای تکمیل این پروژه ها نیاز است.

حیدر صفرپور در رابطه با مشارکت خیرین در ساخت فضاهای ورزشی ابراز داشت: رقم مشارکت خیرین در سال 1400 حدود سیصد میلیارد تومان در کلان ورزش فارس بود اما باید به این نکته توجه داشت که برخی از پروژه های خیرساز الزاما به اداره کل ورزش و جوانان واگذار نمی شود و افتتاح و بهره برداری را به بخش خصوصی واگذار می کنند.