دعوت از نخبگان شیراز برای توسعه شاخص های این‌کلان شهر  

دعوت از نخبگان شیراز برای توسعه شاخص های این‌کلان شهر    

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز از دعوت نخبگان شیراز برای افزایش کیفیت زندگی در این شهر خبر داد.

مهدی نصیری عصر سه شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: ١١ میز تخصصی در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز تشکیل شده که از جمله این میزها می‌توان به معماری و شهرسازی، امور حقوقی و آینده پژوهشی، حمل و نقل و ترافیک، امور اجتماعی و محرومیت زدایی، نوسازی و هوشمندی شهر اشاره کرد.

وی اظهار کرد: مصوبات و طرح‌های پژوهشی که در این مرکز مورد تصویب قرار می‌گیرد با تأیید شهردار شیراز لازم الاجرا خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز ساختارمند شده و این مرکز در خصوص گسل‌های موجود در شیراز نیز طرح‌های توجیهی جمع آوری کرده است.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان مجمعی از متخصصان در حوزه‌های مختلف شهری تبدیل شده و موجب شده تا مکانی برای متخصصان جامعه باشد.

نصیری بودجه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز را ٧٨ میلیارد تومان عنوان کرد.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: این مرکز در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت متخصصان شیراز زمینه افزایش کیفیت زندگی شهروندی را بهبود بخشید.

سامی قائم مقام مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز در خصوص فعالیت‌های این مرکز بیان کرد: در راستای خدمت رسانی به صورت تخصصی به شهروندان طرحی با عنوان مدیریت شهری در این مرکز ایجاد شد و مورد تصویب نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های این مرکز ساماندهی حومه شهر شیراز  است و عدم الحاق شهرهای حاشیه‌ای به شیراز نیز از جمله طرح‌های است که در این مرکز مورد تصویب قرار گرفت.