دستگیری ۲ گروه شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده دنا

دستگیری ۲ گروه شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با دومین روز از هفته محیط زیست، مامورین یگان حفاظت پارک ملی دنا موفق می شوند ۲ گروه متخلف را در ضلع شمالی و جنوبی دنا دستگیر کنند.

اسلام جاودان خرد روز چهارشنبه در این باره افزود: محیط بانان پارک ملی دنا در محدوده محیط بانی سیور ضلع شمالی پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا پس از ۲ شبانه روز مراقبت در پارک موفق می شوند یک گروه ۶ نفره متخلف را دستگیر و اعمال قانون نمایند.

وی ادامه داد: مامورین موفق می شوند این گروه ۶ نفره را به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی قبل از آنکه موجود وحشی را شکار کنند دستگیر کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یکی از متخلفان به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی از نوع برنو متواری شد.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه هویت این متخلف برای مامورین قابل شناسایی بود، از طریق مراجع قضایی برای جلب وی اقدام شد.

جاودان خرد گفت: دستگاه قضا به جد پیگیر احضار متهم به مراجع قضایی است و این موضوع در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: با مقاومت متخلفین در تحویل دادن آلات جرم خود، درگیری کوچکی رخ داد که در این راستا یکی از متخلفان مصدوم شد، اما طی تماس تلفنی محیط بانان با جمعیت هلال احمر و کمک محیط بانان در انتقال وی موضوع بصورت سرپایی مداوا و درمان شد.

جاودان خرد بیان کرد: همزمان با این موضوع محیط بانان محیط بانی پارک ملی دنا در پاسگاه آب سپاه موفق می شوند یک نفر متخلف سابقه دار را به همراه لاشه یک قطعه کبک دستگیر نمایند .

وی افزود: برای متخلفان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

جاودان خرد ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا و مراجع انتظامی با محیط زیست، ادامه داد: محیط بانان با همه توان،  بصورت شبانه روز از سرمایه های ملی آیندگان حفاظت و حراست می کنند از مردم طبیعت دوست استان تقاضا مندیم در کمک به ما از هیچ تلاشی دریغ نورزند.