دستور قضایی برای حل مشکل افراد بدون شناسنامه در هرمزگان

دستور قضایی برای حل مشکل افراد بدون شناسنامه در هرمزگان

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه براساس آمار همچنان ۱۰۲ نفر در مناطق مختلف استان از داشتن اوراق هویت (شناسنامه) محروم هستند با تعیین ضرب الاجل از مسوولان مربوطه خواست برای حل مشکل این افراد اقدام کنند.

مجتبی قهرمانی در نشست مشترک با مدیرکل ثبت احوال هرمزگان افزود: پس از صدور دستور رییس قوه قضاییه در دیماه ۱۴۰۰ مبنی بر لزوم حل مشکل افراد بدون شناسنامه، با پیگیری‌های دستگاه قضایی هرمزگان، ۷۲ نفر از افراد بدون شناسنامه در دهستان چراغ آباد بخش توکهور شهرستان میناب و دیگر مناطق استان، شناسنامه و اوراق هویت خود را دریافت کردند.
وی اظهارداشت: دستگاه قضایی هرمزگان در راستای ماموریت‌های ابلاغی قوه قضاییه مبنی بر احیای حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین، موضوع افراد بدون شناسنامه را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است و با ارسال مکاتبه‌ای به روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان، از آن‌ها خواسته است با فوریت و به صورت ویژه، اقدام‌های لازم را برای حل این مشکل در حوزه تحت تصدی خود انجام داده، آمار دقیق این افراد را فوری برای بررسی و اتخاذ تدابیر لازم اعلام کنند.
رییس کل دادگستری هرمزگان اتخاذ تمهیدهای لازم به منظور تهیه نمونه‌های DNA افراد متقاضی از طریق آزمایشگاه های تعیین شده در این خصوص، تامین هزینه آزمایش ها از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و سرعت بخشی در اعلام نتیجه آزمایش ها ظرف ۱۵ روز را از دیگر اقدام‌های دستگاه قضایی استان  به منظور رفع مشکلات افراد بدون شناسنامه در این استان عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با تداوم این همکاری‌ها در ۲ تا سه ماه آینده، همه افراد بدون شناسنامه در مناطق مختلف استان هرمزگان اوراق هویت خود را دریافت کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.