دریافت ضمانت از صاحبان مراسم عزا در شادگان برای جلوگیری از رسم تیراندازی

دریافت ضمانت از صاحبان مراسم عزا در شادگان برای جلوگیری از رسم تیراندازی

فرماندار شادگان با اشاره به اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از رسم تیراندازی در آیین‌های شادی و عزا گفت: برای جلوگیری از رسم غلط تیراندازی در این آیین‌ها در این شهرستان از صاحبان مراسم ضمانت گرفته می‌شود.

جمال صالح زاده روز شنبه بیان کرد: رسم نادرست تیراندازی در مراسم های عزا و یا عروسی متاسفانه همچنان در برخی مناطق انجام می‌شود و در بیشتر موارد موجب خسارت مالی و جانی می‌شود.

وی گفت: هر چند در سال های اخیر با فرهنگ سازی و رایزنی با بزرگان طوایف، این رسم در مراسم های عزا و عروسی در شادگان کمتر شده اما همچنان در برخی روستاهای این شهرستان این رسم غلط انجام می‌شود.

صالح زاده ادامه داد: در نظر داریم تا فعالیت های فرهنگی برای کاهش این رسم غلط را در شهرستان شادگان بیشتر کنیم و دادستان شادگان نیز قول همکاری برای ریشه کن کردن تیراندازی در مراسم های عزا و عروسی را داده است.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه تیراندازی کردن در آیین‌ها موجب افتخار و یا نشان دادن بزرگی و عظمت فرد نیست افزود: تلاش داریم تا با انجام کارهایی همچون گرفتن ضمانت از صاحبان آیین‌ها، جلوی برگزاری  تیراندازی در آیین‌ها را بگیریم.

رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا در برخی شهرستان های خوزستان انجام می‌شود که با اقدامات فرهنگی و امنیتی انجام گرفته تلاش شده تا جلوی این رسم اشتباه گرفته شود.

تیراندازی در این آیین‌ها در بسیاری موارد باعث کشته و یا زخمی شدن افراد شده است به عنوان مثال ۱۰ روز پیش استفاده از سلاح در یک آیین عروسی در شهرستان حمیدیه، موجب کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن ۲ نفر دیگر شد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان، حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.