نکته های برای نخستین شب از لیالی قدر

روی سر گرفتن گوشی به نیابت از قرآن کار غلط و باطلی است

نکته های  برای  نخستین شب از لیالی قدر

در مراسم احیای لیالی قدر به کرات دیده ایم که برخی از افراد به ویژه جوانترها، دعای جوشن کبیر و قرآن کریم را در تلفن همراه دانلود و از روی آن روخوانی می‌کنند. همچنین بسیاری از آن‌ها هنگام اجرای آئین قرآن به سر گرفتن که به منظور واسطه قراردادن ائمه اطهار برای گرفتن حوائج برگزار می‌شود، همان تلفن همراه را به نیت اینکه آیه قرآن در داخلش دانلود شده بر سر می‌گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین عزیزی تاکید کرد که این اقدام اشتباه به هیچ وجه نباید جا بیفتد.
به گفته او امامان معصوم ما فرموده اند که در لیالی قدر قرآن به سر بگیریم، ما هم اطاعت می‌کنیم. اما باید قرآن واقعی باشد، زیرا این کتاب قداست دارد. اما تلفن همراه  حتی اگر قرآن مجازی در آن باشد مقدس نیست، پس نباید به جای قرآن واقعی آن را بالای سر گرفت.


بالای سر گرفتن تلفن همراه به جای قرآن بدعت است
حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار هم گفت: به سر گرفتن گوشی موبایل به جای قرآن، نوعی بدعت است.
این کارشناس تاکید می‌کند قرآنی که سفارش شده در شب‌های احیا مسلمانان به سر بگیرند تا واسطه بخشش و رفع حوائج آنان با خداوند شود، قرآن مکتوب و حقیقی است که قداست دارد.
حجت الاسلام شریعتی تبار معتقد است در تلفن همراه علاوه بر اپلیکیشن قرآنی یا قرآن دانلود شده، چندین تصویر و محتوای دیگر هم وجود دارد به همین دلیل درست نیست که آن را به نیت از قرآن بالای سر بگیریم.
او مهمترین راه مقابله با گسترش این کار غلط را تبیین و آموزش می‌داند و می‌گوید مسئولین مجالس به تعداد کافی قرآن تهیه کنند تا مردم به بهانه کمبود قرآن دست به این اقدام نزنند. همچنین خود مردم هم قرآن‌های کوچک که حمل آن‌ها راحت است را در این مجالس همراه داشته باشند.