در جاده دچار مه گرفتگی چگونه رانندگی کنیم؟

در جاده دچار مه گرفتگی چگونه رانندگی کنیم؟

رئیس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه رانندگی در هوای مه آلود که در این فصل پدیده غالب شرایط جوی شده بسیار خطرناک است، گفت:  با رانندگی در هوای مه آلود خطر تصادف با خودروی جلویی به علت کاهش سطح تماس لاستیک و جاده و کاهش دید افقی، تا درصد بالایی افزایش می‌یابد. بنابراین حتی الامکان از رانندگی در ساعات اولیه صبح پرهیز کنید.
سرهنگ فرید کریمی زاده افزود: در صورت ضرورت حرکت، از سلامت فنی برف پاک کن، چراغ‌ها، آب رادیاتور و مخزن برف پاک کن و سیستم ترمز‌ها اطمینان حاصل نمایید.
رئیس پلیس راهور استان خوزستان ادامه داد:  در شرایط مه آلود از ماشین جلویی فاصله بیشتری بگیرید و فاصله طولی را از ۲ ثانیه تا ۵ ثانیه افزایش دهید.
سرهنگ کریمی زاده با اشاره به اینکه برای رانندگی در مه از نور پایین استفاده کنید تا وسعت دیدتان را به حداکثر برسانید، بیان کردچراغ‌های خطر عقب و فلاشر‌ها را روشن بگذارید تا دیگر رانندگان متوجه شما باشند.
وی  با تاکید بر اینکه در هوای مه آلود در صورتی‌که بیشتر از ۵۰ متر دید ندارید سرعت مطمئنه را لحاظ کنید و در جای امن خارج از مسیر عبور متوقف شوید، گفت:  برای رانندگی از سمت راست حرکت و خط و لبه جاده را راهنمای حرکت تان قرار دهید.