دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقام اول کشوری در بحث واکسیناسیون

دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقام اول کشوری در بحث واکسیناسیون

مدیر اجرایی معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشگاه در موضوع واکسیناسیون رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

سراج افزود: واکسیناسیون سه دوز در حوزه علوم پزشکی شیراز بالای ۹۰ درصد پوشش داده شده که این دانشگاه نسبت به سایر داشگاه‌ها برتر بوده است.

رزاقی معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: توسعه عمده کیفی متوجه دانشگاه‌های مستقر در شیراز است.

او عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه آموزش علوم پزشکی رتبه کشوری داشته است و جزء سه یا پنج دانشگاه اول کشور است به خصوص در جنوب کشور وظیفه مهم ارائه خدمات خوزه سلامت را به عهده دارد.

رزاقی گفت: تربیت نیروی انسانی حوزه سلامت در استان فارس و استان‌های جنوب کشور را دانشکده علوم پزشکی شیراز انجام دهد که نقش برجسته در کشور و در بعضی از محور‌های حوزه سلامت جایگاه منطق‌های و بین المللی داریم به ویژه در رشته خدمات پیوند که در سطح بین المللی و تربیت نیروی متخصص شاخص هستیم.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در این دانشگاه بیش از ده هزار نفر دانشجو و هزار نفر هیئت علمی فعالیت دارند و رویدادی که در حوزه آموزشی رخ داده کیفی سازی بوده که باید ظرفیت‌های دانشگاه در تقویت و توسعه آموزش‌های پست گراجوت یا همون تحصیلات تکمیلی است.

رزاقی گفت: در شیراز با توجه به امکانات منحصربفرد رشته‌های تکمیلی توسعه یافته و سیاست کلی دانشگاه این است که در سال‌های اخیر تعداد رشته‌های پست گراجوت یا تکمیلی افزای قابل توجهی پیدا کند به طوری که نزدیک ۳۵درصد دانشجویان تکمیلی و بی شمار دو سوم رشته‌ها رشته‌های تکمیلی است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از آموزش بین المللی نیز غافل نبوده ایم و در صدد جذب دانشجوی خارجی هستیم که با حذف استاندار‌ها و ظرفیت‌های موجود تلاش می‌شود از محل ظرفیت‌های مازاد امکان ورود دانشجویان غیر ایرانی استفاده شود.

 او گفت: بیش از ۲۵۰ دانشجوی غیر ایرانی داریم که از کشور‌های هند پاکستان عراق و سوریه بعضی کشور‌های آفریقایی و اروپایی هستند.

رزاقی افزود: تاثیر کرونا بر آموزش مدارسی که مجوز حضوری دانش آموزان در کلاس را صادر می کنند باید با تایید وزارت بهداشت باشد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در آموزش مجازی نیز  دانشگاه علوم پزشکی شیراز جزء اولین دانشگاه ها در کشور بوده که در دو محور تربیت نیروی متخصص در آموزش مجازی سلامت، تاسیس رشته های پزشکی در حوزه سلامت و تقویت نرم افزاری و سخت افزاری بوده است.

او خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سامانه کشوری نوید و ویانا طی مدت کوتاهی در حوزه های مختلف آموزش را ارائه کرده است.

رزاقی گفت: از اسفند ۹۸ تا کنون دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۵ هزار و ۷۰۰ آزمون الکترونیکی و ۷۰ هزار ساعت آموزش را برگزار کرده است.