راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به گرانی‌های بازار اهواز

راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به گرانی‌های بازار اهواز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: شعب تخصصی رسیدگی به جرایم بازار از جمله گرانی‌های اخیر تشکیل می‌شود.

صادق جعفری چگنی در نشستی که امروز جمعه با حضور معاون حقوق عامه دادستانی، مدیرکل تعزیرات و جمعی از مسئولان مرکز استان برگزار شد، افزود: عوامل اصلی افزایش قیمت کالاهای اساسی باید به سرعت شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی افزود: تخلفات برخی کشتارگاه‌ها در روزهای ابتدایی سال باید پیگیری و به نتیجه برسد تا از اتفاقات مشابه در مناسبت‌های دیگر ازجمله ماه مبارک رمضان پیشگیری شود.

جعفری چگنی گفت: معاونت حقوق عامه دادستانی مکلف به پیگیری‌های قضایی درخصوص نظارت بیشتر و مستقیم سازمان‌های نظارتی بر عوامل توزیع کالاهای اساسی و برخورد جدی و قاطع با افراد متخلف در کوتاه‌ترین زمان است.

وی افزود: دادستانی مرکز استان با توجه به اهمیت معیشت مردم به‌طور مستمر بر حفظ حقوق مردم نظارت دارد و به‌صورت ویژه، شعبه‌هایی را به این جرایم اختصاص خواهد داد.

این کارگروه امروز جمعه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۱به ریاست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به صورت فوق‌العاده تشکیل و به بررسی علل افزایش قیمت‌های اخیر در کالاهای اساسی مردم پرداخت.

صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان(اهواز) روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ با حضور حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه به این سمت منصوب شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز از گرانی‌های بی‌رویه وغیرمنطقی اخیر و نابسامانی در قیمت اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم انتقاد کرده بود و خواستار دخالت قاطعانه دستگاه قضایی برای پایان بخشیدن به وضعیت نابسامان بازار شد.