خیابان های تنها شهر بدون کوچه ایران باز هم در محاصره باران و آبگرفتگی

خیابان ها و معابر لار مرکز لارستان فارس و تنها شهر بدون کوچه در ایران سه شنبه شب و با بارش سنگین باران های تابستانه و ناگهانی باز هم در محاصره آبگرفتگی شدید قرار گرفته وتردد خودروها و عبور مردم در شهر کُند و یا ناممکن و زندگی بر شهروندان سخت و تلخ می گذرد.

بازدید میدانی از برخی میادین و معابر شهر جدید لار حاکی است که عبور و مرور خودروها در برخی خیابان ها نه کُند بلکه ناممکن است و آبگرفتگی شدید معابر در خیابان های منتهی به میدان فرمانداری و فلکه قبله به سمت دانشکده علوم پزشکی و بازار بزرگ امام این شهر سخت و بسیار کند شده است.

بالا آمدن آب به حدی است که جدول برخی خیابان ها پیدا نیست و چندین فقره تصادف خودرویی هم بر مشکلات و سختی های این شب تار در شهر لار افزوده است.

برخی مردم و رانندگان خودروها هم از برخی سوء تدبیرها و عدم پیش بینی های لازم گلایه دارند و اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان هم به کمک آنها نیامده و اقدامی برای ساماندهی اوضاع نمی کند مردم را به شدت نگران کرده است.

البته طوفان و وزش سنگین و شدید باد هم مزید بر علت شده و مشکلات و سختی های شهروندان را دوچندان کرده است.

طوفن و وزش باد برای ساعاتی برق شهر را قطع و تاریکی محض بر شهر حاکم بود و سرعت اینترنت نیز به شدت کند شده است.

همچنین بارش شدید باران و تگرگ بهمراه رعد و برق و طوفان و باد شدید سبب جاری شدن رودخانه های فصلی و خشکیده این مناطق شده است.

طوفان و باد شدید البته چندین اصله درخت را در سطح شهر و میادین و خانه های مسکونی مردم شکست و خساراتی را به برخی منازل و خودرو ها و زیرساخت های شهری وارد کرده است.

تصاویر ارسالی از برخی مردم در سطح روستاها و بخش های مختلف لارستان هم حاکی از بروز خسارت های سنگین ناشی از طوفان و وزش باد شدید و بارش تگرگ به باغ ها و زمین های کشاورزی و محصولات و زراعی و باغی دارد.

هواشناسی لارستان نسبت به شدت بارش ها تا فردا چهارشنبه و احتمال و وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها هشدار داده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در جنوب فارس حدود ۳۸۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.