خواب سارقان و مالخران آشفته می‌شود

اجرای طرح جدید و ویژه ضربتی پلیس فارس

خواب سارقان و مالخران آشفته می‌شود
با مردم هم‌پیمان می‌شویم که به دغدغه‌شان شفاف، قاطع و در خور شأن پاسخ دهيم

مرجان دهقانی/ طرح برخورد با سارقان در پایتخت و شش استان دیگر از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور فرمانده انتظامی کل کشور و فرماندهان ارشد انتظامی آغاز شد. سردار احمدرضا رادان با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته مقابله با سارقان از جمله دغدغه‌های مردم است، گفت: این طرح تا زمانی که دغدغه مردم کاهش نیابد ادامه دارد و سارقان و مالخرانی که مشوق سرقت هستند از امروز در مقرهای خود شناسایی خواهند شد. وی با بیان اینکه آنهایی که فکر می‌کنند با سرقت اموال مردم می‌توانند مالی به دست بیاورند بدانند که حتماً با آنها مقابله خواهد شد، تاکید کرد: با مردم هم پیمان می‌شویم که به تمام دغدغه آنها به صورت شفاف، قاطع و در خور شأن پاسخ خواهیم داد.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در نشست خبری از اجرای طرح ویژه تشدید برخورد با سارقان و زورگیران در فارس خبرداد و گفت: در پی فرمان برخط فرمانده انتظامی کل کشورجهت مبارزه با سارقان ومالخرها در شیراز و شش شهرستان این طرح با قدرت شروع و برخورد شدیدی با آن ها صورت خواهد گرفت.

سردار رهام بخش حبیبی هدف از اجرای این طرح را ایجاد احساس امنیت برای مردم و ایجاد ناامنی بین سارقین و مالخرها بیان کرد و ادامه داد: سارقان و مالخرها بدانند پلیس هم رد آن ها را دارد و هم به شدت با آن ها برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: اين طرح در شيراز با 31 گشت خودرويي و 23 گشت موتوري به صورت محسوس و نامحسوس و با به كارگيري ماموران مجرب و متخصص راه‌اندازي شده است.

فرمانده انتظامی فارس با تاکید براینکه در راستای اجرای این طرح همه همکاران در30 نقطه استان این طرح را آغاز که نتیجه آن را به اطلاع مردم می رسانیم تصریح کرد: افراد دستگیر شده در این طرح از طریق رسانه‌ها معرفی شده تا افراد مالباخته با مراجعه به نیروهای انتظامی زمینه دریافت مال خود را فراهم کنند.

سردارحبیبی با اشاره به اینکه این طرح تا زمانی که احساس امنیت ویژه بین مردم برقرار و ناامنی بین سارقان و مالخرها ایجاد شود ادامه خواهد داشت، افزود: علاوه بر شیراز این طرح ویژه در شهرستان‌هاي كازرون، جهرم، فسا، ممسني، فيروزآباد و مرودشت نیز اجرا خواهد شد.

وی  با بيان اينكه امنيت مردم خط قرمز پليس است، ادامه داد: امروز ايجاد امنيت پايدار يكي از مهمترين مطالبات مردم است كه خدمتگزاران مردم در پليس استان فارس همواره تلاش كرده‌اند به آن جامعه عمل پوشانده و اجازه ندهند مجرمان باعث ناامني و اخلال در امنيت شوند.

سردار حبيبي از مردم نیز درخواست کرد که مسائل ایمنی و توصیه ها و هشدارهای پلیس را در موارد امنیت منازل، اماکن تجاری، خودرو جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك سريعا آن را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.

مبارزه با سرقت مطالبه مردم است

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز در جمع  خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه با سرقت يكي از خواسته‌هاي مهم و به حق مردم است و در این راستا پلیس برابر با قانون و خواسته مردم همه توان خود را به کار می گیرد بیان کرد: مشارکت مردم در تأمين امنيت و پيشگيري از جرائم به ویژه ‏سرقت نقش تعيين کننده اي در کاهش وقوع اين جرم دارد. سرهنگ کاووس محمدی با اشاره به لزوم تعامل و همکاری مردم و همچنین مسئول سازی نهادها و دستگاه های مربوطه در راستای مبارزه با سرقت، ادامه داد: پليس موضوع مبارزه با سرقت را در اولويت‌هاي عملياتي خود قرار داده است. این مقام انتظامی افزود: وظیفه پلیس، ارتقاء احساس امنیت در جامعه است و ما به عنوان مسئولان استقرار نظم و امنیت در جامعه در مسیر خدمت به مردم و جلب رضایت عمومی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم كرد.