خلیج فارس تا روز یکشنبه مواج است

خلیج فارس تا روز یکشنبه مواج است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: ازظهر امروز با وزش بادهای شمالی ، خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود که این روند تا روز یکشنبه تداوم دارد.

پیام مساعدی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی همچنین نشان می‌دهد طی ساعت‌هایی از وقت امروز با فعالیت سامانه بارشی در استان، در برخی از مناطق بویژه نواحی شمالی و مرکزی و بخش‌های شرقی استان وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق  دور از انتظار نخواهد.  

وی بیان کرد: با خروج این سامانه از استان بوشهر دمای هوا در این استان به طرز محسوسی کاهش می‌یابد. مساعده ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در برخی نقاط بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و از امشب به تدریج کاهش ابر و فردا برای مناطق مستعد مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت جهت وزش باد بیشتر جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا و سواحل استان ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از ظهر به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در فراساحل مناطق جنوبی گاهی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت ۰۱:۰۹ دقیقه بامداد و مد دریا ساعت ۱۷:۱۶ خواهد بود.