خزعلی: موظفیم چهره نامناسبی که از زن ایرانی نشان دادند را اصلاح کنیم

نخستین کنگره بین المللی بانوان اثرگذار جمعه ۳۰ دی برگزار خواهد شد

خزعلی: موظفیم چهره نامناسبی که از زن ایرانی نشان دادند را اصلاح کنیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره نقش برگزاری نخستین کنگره بین المللی "بانوان اثرگذار" در عضویت مجدد ایران در کمیسیون مقام زن، گفت: برای برگشت عضویت در کمیسیون مقام زن نیاز به زمان داریم، اما وظیفه داریم چهره نامناسبی که از زن ایرانی نشان دادند را اصلاح کنیم.

انسیه خزعلی در نشستی خبری در خصوص تبیین نخستین کنگره بین المللی بانوان اثرگذار که جمعه ۳۰ دی برگزار خواهد شد، در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه تا چه اندازه برگزاری چنین کنگره‌هایی به بازگشت عضویت ایران در کمیسیون مقام زن کمک خواهد کرد؟، اظهار کرد: برای برگشت عضویت در کمیسیون مقام زن نیاز به زمان داریم، اما وظیفه داریم چهره نامناسبی که از زن ایرانی نشان دادند را اصلاح کنیم. توانمندی زنان ایرانی بی‌نظیر است و دستاوردهای زنان ایرانی در زمینه اقتصادی، علمی، فرهنگی و ورزشی و ...‌ باید به دنیا نشان داده شود.

وی ادامه داد: گاهی حتی نتوانستیم این توانمندی‌های زنان ایرانی را به داخل کشور نشان دهیم. توییتی زدم که در این دولت زنان ورزشکار ۸۷۸ مدال به دست آورده‌اند. این برای برخی عجیب بود و باور نمی‌کردند. این آمار بی‌نظیر است و باید این زنان شناخته شوند و این توانمندیها به عنوان الگو به جهان نشان داده شود.

خزعلی در بخش دیگر سخنان خود به بیان جزئیات این کنگره پرداخت و اظهار کرد: در این کنگره ۷۰ نفر از مقامات زن کشورهای مختلف حاضر هستند، تعداد زیادی از زنان تاثیر گذار حضور دارند و مجموعا حدود ۴۰۰ میهمان داریم.