خبر جنوب؛ رتبه اول منطقه‌ای، هفتم کشوری

در جدیدترین رتبه‌بندی مطبوعات، این روزنامه بالاتر از بسیاری از روزنامه های سراسری قرار گرفت

خبر جنوب؛ رتبه اول منطقه‌ای، هفتم کشوری

«خبر جنوب» در نتایج نهایی دور جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها که با ذکر جزئیات و به‌ تفکیک امتیاز اعلام شده است، بار دیگر در رتبه اول منطقه ای و هفتم کشوری قرار گرفت.

266 روزنامه سراسری، منطقه‌ای، استانی و محلی، در پاسخ به این فراخوان، با تکمیل و ارسال فرم‌های خوداظهاری، در این دور از رتبه‌بندی شرکت کرده بودند. مستندات ارسالی مطابق شیوه‌نامه در دو مرحله‌ی کارشناسی و ارزیابی، مورد بررسی دقیق هیأت ارزیابی قرار گرفت. بررسی های کارشناسی و ارزیابی در هیأت ارزیابی طی 22 جلسه انجام و نتایج اولیه در قالب یک فایل اکسل شامل نمرات روزنامه ها به تفکیک منتشر شد. اما پس از اعلام نتایج اولیه رتبه‌بندی روزنامه‌ها در تاریخ 24 آذر امسال، مدیران مسئولی که نسبت به امتیاز دریافتی اعتراض داشتند، درخواست خود برای رسیدگی مجدد به شاخص‌های مورد اعتراض را طی نامه‌ای به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ارسال کردند. این اداره کل با تجمیع اعتراضات و برنامه‌ریزی برای تشکیل هیات تجدید نظر، مطابق شیوه‌ نامه رتبه‌بندی روزنامه‌ها اقدام کرد. در این مرحله، با توجه به اعتراض 170 روزنامه، هیات تجدید نظر با صرف وقت کافی و طی 16 جلسه 6 ساعته رسیدگی ها را انجام داد.

براین‌ اساس، روزنامه «خبر جنوب» که در نتایج اولیه رتبه‌بندی امتیاز 63.15 از 100 را کسب کرده بود در بررسی های مجدد، برای اولین بار به امتیاز 88.89 رسیده و بار دیگر در رتبه اول منطقه ای و به عنوان دومین روزنامه برتر کشور در بخش خصوصی و همچنین بالاتر از بسیاری از روزنامه های سراسری همچون کیهان، شرق، جوان و اعتماد در جایگاه هفتم کشوری ایستاد.