آغاز ثبت نام سرویس مدارس

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس: با تولیدکنندگان پوشاک مدارس که نرخ مصوب را رعایت نکنند برخورد می‌شود

آغاز  ثبت نام سرویس مدارس
شرکت‌هایی که کار سرویس مدارس را بر عهده دارند، در حال تایید رانندگان هستند

بهمن پگاه راد / رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس، سال تحصیلی جدید را از نظر روحی و روانی و نیز تحلیلی و تربیتی سالی حساس برای خانواده ها، دانش آموزان و معلمان توصیف کرد. 

حشمت وفایی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: حساسیت سال جدید تحصیلی که به دنبال آسیب های مرتبط با کرونا بر خانواده ها وارد شده، نقش انجمن های اولیا و مربیان را در بازگشایی ۱۴۰۱ پر رنگ تر از همیشه کرده است و از جمله یکی از برنامه‌های اصلی این نهاد بحث توانمندسازی اولیا در کنار معلمان و دانش آموزان به عنوان بازوی اصلی کار تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است.

وی افزود: اگر مشارکت جدی خانواده‌ها را در کنار نهاد تعلیم و تربیت نداشته باشیم، کار تربیت منجر به نتایج خوبی نخواهد شد و چنانچه همه عوامل اعم از خانواده ها و دستگاه های برون سازمانی در کنار نهاد تعلیم و تربیت باشند و احساس مسئولیت کنند، به شکوفایی نزدیک خواهیم بود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس با بیان این که رنگ و بوی مهر ماه امسال نسبت به سال های گذشته و قبل از کرونا خیلی متفاوت است، افزود: علیرغم این که درصد بزرگی از دانش آموزان در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به مدارس آمدند اما هستند دانش آموزانی که بعد از ٢،  ٣سال دوری از مدارس، برای اولین بار قدم به  آموزشگاه خود می گذارند و اغلب از یک فضای مجازی و شیشه‌ای  وارد فضای حقیقی مدرسه، دوستان، معلمان، مدیر مدرسه و دیگر عوامل روبرو هستند.

وفایی تصریح کرد: ما باید با اقدامات خود طوری رفتار کنیم که به نوعی مسائل عاطفی و روحی دانش آموزان را برطرف کنیم. از این رو ما درصددیم تا شروع مدارس کارگاه‌هایی به صورت مجازی یا در خود مدارس برای کارشناسان راه اندازی کنیم و با دعوت از مربیان و معاونین پرورشی و تربیت بدنی و دیگر عوامل، برای خانواده ها و دانش آموزان سالی پر نشاط و دور از دغدغه به وجود آوریم.

به گفته وی به سرانجام رساندن قضیه پوشاک و سرویس مدارس یکی از مهم ترین ماموریت های انجمن اولیا و مربیان است که در مورد آن تصمیمات اتخاذ شده است.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس گفت: در رابطه با پوشاک جلسات متعددی با اتحادیه صنف پوشاک، سازمان صنعت و معدن، تولیدکنندگان و مدیران مدارس داشته‌ایم و هم اکنون نرخ مصوب برای هر دوره تحصیلی با توجه به جنسیت دخترانه و پسرانه بسته به اندازه و نوع پارچه از طرف تولیدکنندگان نرخ گذاری و به تایید اتحادیه و صنعت و معدن رسیده و سرانجام در اختیار ادارات آموزش و پرورش و مدارس قرار گرفته تا خانواده ها اقدام به تهیه پوشاک کنند و اگر اعتراضی از نظر قیمت و نوع پارچه و کیفیت آن داشته باشند هم به بازرسان ما در نواحی و هم به کارگروه پوشاک در اداره کل اطلاع دهند.

وفایی تصریح کرد: همچنین نمایندگانی از سوی سازمان صمت و بازرسی استان و اتاق اصناف تعیین شده‌اند تا چنانچه اجحافی در قیمت یا کیفیت جنس پوشاک مشاهده کردند و افراد خاطی که خارج از چهارچوب بخشنامه عمل کنند تحت پیگرد قرار گیرند.

وی بیان کرد: همچنین به مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان واحدهای آموزشی این اختیار داده شده که خودشان کارگروه پوشاک تشکیل دهند و در صورتی که تصمیم گیری بهتری از نظر کیفیت و قیمت اعلامی بخشنامه انجام دهند، چنانچه از نظر کیفیت برتر پوشاک و قیمت های تمام شده به نفع دانش آموزان باشد، صورت جلسه را به اتاق اصناف، انجمن اولیای استان و سازمان صمت بفرستند و این مورد را راسا اجرایی کنند.

وفایی در مورد سرویس مدارس که پرسش دیگر خبرنگار ما بود اضافه کرد: هم اکنون سرویس مدارس که قبلا زیر نظر سازمان دانش آموزی بود به عهده انجمن اولیا و مربیان قرارگرفته و انجمن بحث زیرساخت‌های فنی و الکترونیکی، تامین سرویس و صلاحیت رانندگان را در حال پیگیری دارد و با اهتمامی که دکتر عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس، زارعی معاون پشتیبانی آموزش و پرورش و دکتر بهروز پرنیان مدیر ناحیه ۲ آموزش و پرورش و رئیس کارگروه ماده ۱۸ شهر شیراز و نواحی چهارگانه شیراز دارند، جلسات خوبی با اعضای کارگروه ماده ۱۸ به همراه فرماندار شیراز و نمایندگان استانداری در مورد سرویس مدارس داشته ایم.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس ادامه داد: شرکت‌هایی که کار سرویس مدارس را بر عهده دارند، در حال تایید رانندگان هستند و ما درخواست کرده ایم شرکت‌ها به صورت مکتوب این رانندگان را به آموزش و پرورش معرفی کنند تا جلسات هم‌اندیشی با این شرکت ها و رانندگان داشته باشیم و از همین حالا از خانواده‌ها دعوت می کنیم با مراجعه به سامانه Shiraz.ir درخواست سرویس مدارس کنند.

وفایی بیان کرد: از نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و خیرین نیز دعوت می کنیم در رابطه با تهیه لوازم التحریر، پوشاک و بسته های معیشتی در آستانه گشایش سال جدید تحصیلی به یاری آموزش و پرورش بیایند و این نهاد را در مورد دانش آموزان نیازمند، کمک و یاری نمایند.