خاله و خواهر زاده‌ای که با اهداء عضو به ۱۱ بیمار زندگی دوباره بخشیدند

خاله و خواهر زاده‌ای که با اهداء عضو به ۱۱ بیمار زندگی دوباره بخشیدند
عمل برداشت عضو در اتاق عمل بیمارستان پیمانیه جهرم، صورت گرفت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم امروز در جمع خبرنگاران گفت: اعضای بدن جوان ۲۱ ساله اهل شهرستان داراب که ۲۶ آذر ماه، بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، در اقدامی خداپسندانه با رضایت خانواده آن مرحوم و بنا به وصیتش، به سه بیمار نیازمند به عضو اهدا می‌شود.

قهرمان بمانا افزود: پس از انجام مراقبت‌های ویژه در آی سی یو، عمل برداشت عضو در اتاق عمل بیمارستان پیمانیه جهرم، توسط جراح اعزامی از شیراز و تیم اتاق عمل پیمانیه صورت گرفت.

سهیلا سامانی مسئول واحدفراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این خصوص گفت: کبد این جوان به مردی ۴۱ ساله از شیراز، یک کلیه وی به مردی ۳۵ ساله از بندرعباس و کلیه دیگر وی به زنی ۳۰ ساله از شیراز در بیمارستان پیوند اعضای شیراز، اهدا و پیوند شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام نیک دیگر خانواده این مرحوم افزود: بی شک اقدام خداپسندانه خانواده این جوان نشانی از روح بزرگ و بخشندگی آنان برای نجات جان بیماران است، به گونه‌ای که که در هفته گذشته خاله این جوان دارابی نیز دچار مرگ مغزی شد که در اقدامی خداپسندانه توسط خانواده آن مرحومه، در بیمارستان پیوند شیراز، اعضای او به ۸ بیمار نیازمند به عضو اهدا می‌شود.

سامانی ضمن تسلیت به خانواده این جوان دارابی و طلب غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم، از حرکت زیبا و انسان دوستانه این خانواده قدردانی کرد.