حکایت فجرسپاسی؛ سقوط بعد از سقوط!

حکایت فجرسپاسی؛ سقوط بعد از سقوط!

در آخرین بازی این فصل لیگ برتر ایران دو تیم فجرسپاسی شیراز و پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند. باتوجه به نایب قهرمانی احتمالی پرسپولیس و سقوط قطعی فجرسپاسی، این دیدار حالت تشریفاتی داشت.

یحیی گل‌محمدی در غیاب جمعی از بازیکنان شاخص خود با ترکیبی متفاوت وارد زمین شد و توانست در نیمه نخست با شوت دقیق امید عالیشاه از نقطه چسبیده به محوطه جریمه، دروازه ایمان صادقی را که برابر تیم سابق بازی می‌کرد، باز کند.

فجرسپاسی که در دقیقه 3 یک ضربه به تیرک دروازه پرسپولیس زده بود، در ادامه هم چند فرصت داشت اما شاگردان یحیی گل‌محمدی با درخشش احمد گوهری از دروازه خود محافظت کردند.

با این نتیجه پرسپولیس بدون احتساب دیدار تراکتور 60 امتیازی شد و توانست در رتبه دوم قرار بگیرد و فجر با این باخت به رتبه شانزدهم سقوط کرد و البته پیش از آن به دسته پایین تر.

سرمربی فجر: حلالم کنید
مجتبی سرآسیایی سرمربی تیم فجرسپاسی در آخرین نشست خبری فصل گفت: مسئولیت تمام این اتفاقات برعهده من است و از مردم شیراز حلالیت می‌طلبم. برای این تیم آرزوی موفقیت دارم. این اتفاق بد برای چندمین بار برای فجر رخ داد. من باورم نمی‌شد مردم شیراز تا این حد پیگیر فجرسپاسی باشند. صدبار دیگر هم اگر این اتفاق بیفتد و مجتبی سرآسیایی‌ها متهم بشوند و اعدام بشوند و در فضای مجازی بدترین الفاظ را سازماندهی شده یا نشده، بشوند، من روی سرم خواهم گذاشت. اما این اتفاق صدها بار رخ خواهد داد تا زمانی که ساختار شیراز درست نشود. این اتفاق برای شیراز و مشهد افتاد و ما متاسف شدیم دو تیم فوتبالی و خوب و دوست داشتنی، سقوط کردند. 

او در مورد علل سقوط فجر عنوان کرد: چون این تیم به دست من و زمانی که سرمربیگری این تیم برعهده من است، این اتفاق می‌افتد من خودم باید این مسئله را برگردن بگیرم. اما شک نکنید ما ابزار لیگ برتری نداشتیم. بارها صحبت کردم و سوء برداشت هم شد اما تیمی که می‌خواهد در لیگ برتر بماند، باید تفکر و ابزار لیگ برتری داشته باشد. بچه‌های ما از نظر تفکر و غیرت، سنگ تمام گذاشتند اما ما خیلی نوسان داشتیم و باید این برطرف می‌شد. من وقتی آمدم جای تغییرات نداشتم. فجر به زودی به لیگ برتر بازخواهد گشت اما نباید بگذاریم این اتفاقات رخ دهد.