چهارشنبه سوری نیامده جان دو کودک را در فارس گرفت

چهارشنبه سوری نیامده جان دو کودک را در فارس گرفت

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ ۲ کودک و مجروحیت ۹ نفر در حوادث چهارشنبه سوری امسال در استان خبر داد.

محمد جواد مرادیان گفت: در حادثه نخست بر اثر انفجار ترقه حین ساخت ۳ نفر از ناحیه دست، صورت و گردن در شهرستان مرودشت زخمی شدند و به بیمارستان شهید مطهری مرودشت اعزام شدند.

وی افزود: همچنین در حادثه دیگری بر اثر انفجار ترقه دست ساز اکلیل و سرنگ نوجوان ۱۳ ساله شیرازی از ناحیه پا دچار سوختگی و آسیب بدلیل اصابت ترکش‌های ترقه شد که مصدوم به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.

مرادیان با اشاره به سومین حادثه چهارشنبه سوری امسال، ادامه داد: عابری موتور سوار (مرد ۵۴ ساله) در حال عبور از خیابان ارم شیراز بر اثر برخورد مواد محترقه از ناحیه چشم مجروح شد و پس از اقدامات درمانی اولیه توسط یک دستگاه آمبولانس اورژانس برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان خلیلی انتقال داده شد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: همچنین در شهرستان کازرون در خیابان باغ آسیایی بر اثر انفجار ترقه دو نوجوان ۱۰ و ۱۶ ساله با سوختگی شدید مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

مرادیان  اظهار داشت: همچنین بر اثر آتش بازی دو کودک ۴ و ۵ ساله در شهرستان خفر بر اثر سوختگی شدید جان باختند و یک کودک ۷ ساله دیگر نیز در این آتش بازی دچار ۶۰ درصد سوختگی شده که هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیرالمونین بستری است، اما وضعیت مطلوبی ندارد.

وی در ادامه گفت: همچنین تصادف موتورسیکلت حامل ترقه با یک دستگاه خودرو سواری پراید در فسا موجب انفجار شد که بر اثر این برخورد مواد محترقه در جیب موتور سوار منفجر و قسمت‌هایی از بدن وی دچار سوختگی شد.

رئیس اورژانس استان فارس با بیان اینکه بیشترین آسیـب دیـدگان حوادث چهارشنبه سوری سال‌های اخیر نوجوانان و جوانان بوده‌اند توصیه کرد، از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش زا به خصوص در منزل و زیرزمین خودداری کرده و از حمل مواد آتش زا و منفجره حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف به طور جدی پرهیز شود.

وی افزود: هرگز مواد منفجره و محترقه را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنید و به هیچ عنوان، این مواد را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهید، چون در صورت انفجار، ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده و باعث آسیب‌های شدید خواهند شد.