حمله وحشیانه پلیس آمریکا به یک جوان

۳ مامور پلیس تعلیق شدند

سه افسر پلیس آرکانزاس پس از انتشار تصاویر ویدئویی ضرب و شتم یک شهروند در شهر مالبوری، از کار تعلیق شدند.

در تصاویر ویدئویی منتشر شده، ابتدا دو افسر پلیس به سر و بدن یک مرد مشت و ضربات محکمی زده و سپس پلیس سوم این مرد را سؤال پیچ کرده و در نهایت در یک لحظه یکی از افسران پلیس، سر این مرد را به زمین کوبیده است.

مقامات پلیس آرکانزاس اعلام کردند این مرد 27 ساله به ضرب و جرح درجه دوم، مقاومت برای دستگیری، خودداری از تسلیم در برابر پلیس، در اختیارداشتن یک ابزار جرم، انجام اقدامات جنایی، تهدیدات تروریستی و تجاوز درجه دوم، متهم شده بوده است.   

پس از انتشار این تصاویر، مقامات پلیس آرکانزاس اعلام کردند که تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده و فرد متهم ابتدا برای درمان به بیمارستان منتقل شده و سپس راهی زندان شده است.

در بیانیه پلیس آرکانزاس آمده است: تحقیقات پلیس در مورد استفاده از نیروی فیزیکی و قهری توسط این سه مأمور انجام خواهد شد و به محض تکمیل تحقیقات، پرونده برای بررسی به دادستان منطقه کروفورد ارسال خواهد شد تا مشخص شود که این اقدامات مأموران پلیس منطبق با قانون آرکانزاس بوده یا خیر.

دادستان نیز در این باره اظهار کرد تمام مأموران و افسران پلیس باید پاسخگوی اقدامات خود باشند و ما مسیر درست برای تحقیق درباره این حادثه را طی کرده و متخلفان را مجازات خواهیم کرد.

پیش‌تر نیز پلیس آمریکا با شلیک 5 گلوله به یک زن باردار سیاه‌پوست در کانزاس سیتی، که قصد سرقت یک خودرو را داشت، به شدت مجروح کرده و باعث مرگ کودکش شدند.

ساکنان شهر کانزاس خواستار پاسخ گویی پلیس هستند و این جنایت را بی رحمانه توصیف کرده‌اند.