حمایت مردم فارس از فلسطین در نخستین روز قدس قرن جدید

 مردم استان فارس همگام با دیگر نقاط کشور و آزادی‌خواهان جهان جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ و در نخستین روز قدس قرن جدید، راهپیمایی گسترده در اعلام حمایت از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین برپا کردند. 

مردم دیار ۱۵ هزار شهید گلگون کفن و سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باردیگر با حضور در خیابانهای مناطق مختلف استان، لزوم رهایی قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی را فریاد زدند. 

راهپیمایی گرامیداشت یوم الله «روز قدس» به دنبال کاهش همه‌گیری کرونا در کشور پس از دو سال محدودیت‌های پیشگیری از شیوع این ویروس، حال و هوای خاصی در مناطق مختلف استان فارس ایجاد کرده بود. 
امت روزه دار در استان فارس اعم از شیعه و اهل سنت با همراهی پیروان ادیان الهی باری دیگر با حضور در راهپیمایی روز قدس در قرن جدید، شعارهایی با مضامین استکبارستیزی و محکومیت حامیان رژیم کودک کش اسرائیل و نکوهش هرگونه پیوند بین کشورهای منطقه با صهیونیست‌ها را سر دادند. 
بر دستان راهپیمایان پرچم مقدس جمهوری اسلامی، همچنین پرچم های فلسطین و حزب‌الله لبنان و دست‌نوشته‌هایی با مضمون شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا دیده می‌شد، همان شعارهایی که به کرات در راهپیمایی توسط آنان سر داده شد. 

راهپیمایان روز قدس در فارس همچنین با تاکید بر ادامه راه و آرمان امام خمینی و ضمن تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که تا تحقق آرمان آزادی قدس شریف قبله اول مسلمانان، دست از حمایت از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین برنخواهند داشت. 
این مراسم حماسی در استان فارس از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح جمعه آغاز شد، با این حال، شماری از مردم از ساعاتی قبل برای حضور در راهپیمایی در مسیرهای اعلام شده گردهم آمدند. 
راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز از میدان امام حسین(ع) آغاز شد و در مسیر بلوار کریم خان زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهارراه پیروزی و  بلوار شهید آیت الله دستغیب(ره) ادامه یافت. 
همگام با مردم، مسئولان استان همچون نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، تولیت آستان  مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی، در حمایت از مردم مقاوم فلسطین شعار سر دادند. 
محل تجمع و قرائت قطعنامه روز قدس، شبستان حضرت امام خمینی(ره) در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) بود.
 اقامه نماز وحدت آفرین جمعه به امامت حضرت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز پایان بخش مراسم این روز خواهد بود. 
سخنران رسمی این مراسم در شیراز، سرتیپ پاسدار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. 
در سایر مناطق استان فارس هم سخنرانان روز قدس به تبیین پیام حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین و تبیین شرایط و آخرین تحولات سیاسی منطقه و جهان می‌پردازند. 

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) به نام «روز قدس» نامگذاری شده است تا ظلم رفته بر مردم فلسطین فراموش نشود. این مراسم همچنین در بیش از ۹۰ کشور با حضور آزادیخواهان جهان برگزار می‌شود.