حمایت از مشاغل اینترنتی در شورای فضای مجازی فارس

حمایت از مشاغل اینترنتی در شورای فضای مجازی فارس
جلسه شورای مجازی فارس در شیراز

استاندار فارس، با اشاره به تشکیل شورای مجازی این استان، اهمیت مدیریت فضای مجازی، افزایش سطح اطلاعات و آگاهی آحاد مردم در اثرپذیری از فضای مجازی و کمک به مشاغل اینترنتی را از دلایل تشکیل این شورا در فارس دانست.

محمد هادی ایمانیه، سه شنبه در جلسه شورای مجازی فارس در شیراز افزود: این شورا در پنج کارگروه و افزون بر ۱۰ زیرگروه، متناسب با شرح وظایف تعریف شده فعالیت می‌کند و طرح هایی نیز برای آن تدوین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۲۵ جلسه‌ تخصصی در این حوزه، توسط زیرگروه ها و با حضور روسای دستگاه های اجرایی و درگیر با فضای مجازی و همچنین افراد صاحب نظر در این حوزه برگزار شده است.

او اظهار داشت: استخراج اسناد بالادستی در این حوزه، برنامه ریزی بر اساس مسائل روز جامعه و تجمیع سایر کارگروه های موجود در دستگاه های استانی نیز به جهت هم‌افزایی و افزایش میزان اثرگذاری نقاط قوت این شورا است.

استاندار فارس، ایجاد شناخت نسبت به ظرفیت ها، برجسته کردن نقاط قوت، احصاء نقاط ضعف و ارائه راهکارهای رفع آنها را نیز از اهداف راهبردی شورای فضای مجازی استان دانست.

ایمانیه گفت: به منظور استفاده صحیح و مناسب از فضای مجازی و هم‌افزایی بین سازمانی، تمام موسسه ها، نهادها و دستگاه های صاحب نظر و مرتبط با فضای مجازی می توانند در زیرگروه های شورای عالی فضای مجازی استان ایفای نقش داشته باشند.

پژوهش، نوعی سرمایه گذاری است

استاندار فارس همچنین در شورای پژوهش استان، پژوهش را نوعی سرمایه گذاری دانست و افزود: پژوهش صحیح، منطقی، کاربردی و به موقع علاوه بر اینکه از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند، منجر به حل بسیاری از مسائل موجود نیز خواهد شد.

ایمانیه اظهار کرد: یک درصد از بودجه‌ سالیانه به جز فصول یک و ۶ دانشگاه ها پاسخگوی نیاز پروژه های پژوهشی نیست و شورای پژوهش نیز به دنبال بوده که راهکارهای جدید به منظور افزایش اعتبارات پژوهشی ارائه شود و از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مهلت تدوین برنامه هفتم توسعه غفلت نشود.

وی، با بیان اینکه جایگاه پژوهش به درستی معرفی نشده ادامه داد: اکثر مسائل و مشکلات موجود در کشور از جمله مسائل فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و زیربنایی را می توان با پژوهش‌های درست، کاربردی و به موقع حل کرد.

استاندار فارس، خواستار فعالیت پژوهشگران در جهت حل مشکلات مردم شد و افزود: پژوهش ها الزاما نباید محدود به ارتقاء شخصی افراد شود.

ایمانیه ادامه داد: اختصاص اعتبارات دولتی به حوزه‌ های پژوهشی به شرط کاربردی بودن آنها، ضمن اینکه در دراز مدت نوعی سرمایه گذاری است، منجر به رفع مشکلات مردم نیز خواهد شد.

وی، بر لزوم تعامل و همکاری معاونت پژوهشی مراکز آموزش عالی استان فارس با صنایع نیز تاکید کرد و افزود: چنانچه پژوهش های کاربردی صورت پذیرد علاوه بر اینکه در حل مشکل واحدهای صنعتی موثر است، در نهایت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.