حقوق عجیب بگوویچ در شاهین بوشهر

حقوق عجیب بگوویچ در شاهین بوشهر

وینگو بگوویچ مربی نام آشنا بار دیگر به فوتبال ایران بر گشته و این بار هدایت تیم شاهین بوشهر در رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های ایران را برعهده گرفته است.

شاید بتوان وینگو بگوویچ را باسابقه‌ترین مربی کروات فوتبال ایران نامید. وینگو قبل از سال ۲۰۰۰ هدایت فولاد را برعهده گرفت، با حضور روی نیمکت پرسپولیس چهره شد و حدود  ٢٠‌سال می شود که در لیگ‌برتر و لیگ دسته اول فوتبال ایران فعالیت می‌کند. البته در این میان او در برهه‌ای هدایت تیم فوتبال امید ایران را هم برعهده داشت. شاید بزرگ‌ترین دستاورد بگوویچ در فوتبال ایران را بتوان لیگ‌برتری‌کردن گل‌گهر سیرجان دانست!

آنچه این گزارش را به درازا می کشاند رقم دستمزد سرمربی با سابقه کروات در فوتبال ایران است. رقمی که دستمزد واقعی مربیانی نظیر بگوویچ در کشور کرواسی است و البته این مربی حالا در کشور خودش هم شاید نتواند چنین دستمزدی بگیرد. اینکه مدیران باشگاه شاهین بوشهر بر چه اساسی با وینگو بگوویچ قرارداد بسته اند را نمی دانیم اما آنچه می دانیم رقم مناسب این قرارداد است. بالاخره یک تیمی در فوتبال ایران پیدا شد که رقم واقعی برخی خارجی ها را پرداخت کند!

شاید دستان خالی باشگاه شاهین و بی پولی بوشهری ها عامل اصلی قرارداد ماهیانه ۲ هزار دلار باشد اما آنچه بارها از فوتبال کرواسی شنیدیم رقم پایین دستمزد مربیان و اغلب بازیکنان شاغل در لیگ این کشور است. پیش از این نیز مهاجمی معمولی در لیگ کرواسی به نام ماریو بودیمیر به ایران آمد و فقط یک گل در لیگ و یکی هم در لیگ قهرمانان آسیا زد اما رفت، شکایت کرد و مبلغی حدود ۶۰۰ هزار یورو از باشگاه پرسپولیس گرفت!

جالب آن که بعدها محمد حسن انصاری فرد در مصاحبه ای اعلام کرد :" دستمزد واقعی ماریو بودیمیر در کشور کرواسی ماهیانه ۱۵۰۰ یورو بوده است!"