حضور"مهاجران" از شیراز در جشنواره "تریسور" هندوستان

حضور"مهاجران" از شیراز در جشنواره "تریسور" هندوستان

فیلم بلند تجربی "مهاجران"  که پیش از این توانسته بود سه مقام نخست از جشنواره های سن خوزه کاستاریسکا، Accolade global film لس انجلس و First filmmaker sessions کالیفرنیا را به دست آورد، در پنجمین حضور بین المللی خود منتخب هفدمین دوره جشنواره تریسور هند شد.

کارگردان اثر بلند تجربی "مهاجران" شنبه 28 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: این اثر، فیلمی بدون دیالوگ است که در فضایی نو و خلاقانه ساخته و پرداخته شده است. این فیلم را می توان به مثابه سینمای بی چیز دانست که دارای روایتی شاعرانه و تئاتری گونه دارد

مسعود احمدی‌ خاطرنشان کرد: ساخت این فیلم ۹ ماه به طول انجامیده و فیلم برداری آن در تمامی فصول و لوکیشن های متعدد خارجی انجام شده است.

او افزود: جشنواره International Film Festival Thrissur هفدهمین دوره خود را در شهر تریسور- هند  به صورت حضوری ۲۵ مارچ تا ۵ آپریل برگزار میکند. فیلم بلند تجربی مهاجران در بخش رقابتی  FIPRSECI تنها نماینده ایران است.

احمدی همچنین گفت: این جشنواره هفدهمین دوره  خود را با هدف بررسی بهترین سینمای کشورهای آسیایی و آفریقایی برگزار می‌کند.

این فیلمساز شیرازی بیان کرد: در سال های پیشین شاهدِ حضور نمایندگان نمایندگان ایرانی از جمله نرگس آبیار، رضا میرکریمی، کمال تبریزی، کیومرث پوراحمد و ... در این جشنواره بودیم و ما مفتخریم که در ۳ سال گذشته در جوایز FIPRSECI شریک باشیم.

احمدی افزود: فیلم‌های فیلمسازان مطرح از سراسر جهان که در IFFT نمایش داده می‌شوند نیز برای اولین بار برای نویسندگان دریافت جایزه معتبر رقابت می‌کنند. این اتفاق  نشان می دهد که جشنواره به عنوان یک جشنواره مهم شناخته می شود.