حضور ۴ لژیونر در تمرینات تیم ملی فوتبال

استقلالی ها به اردو اضافه نشدند

حضور ۴ لژیونر در تمرینات تیم ملی فوتبال

چهار لژیونر فوتبال کشورمان امروز به تمرینات تیم ملی اضافه شدند.

محمد جماعت مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال در حاشیه تمرین امروز (چهارشنبه) تیم ملی در پاسخ به این سؤال که «آیا بازیکنان استقلال به اردو اضافه شده‌اند یا خیر؟»، گفت: تا این لحظه تصمیم جدیدی مبنی بر لغو تصمیم قبلی از سوی سرمربی و فدراسیون به ما ابلاغ نشده است و تا این لحظه بازیکنان استقلال در تمرین حضور ندارند. هنوز چیزی به ما اعلام نشده است، ولی تا فردا ساعت 13 که به سمت دوحه پرواز داریم، ممکن است فدراسیون و کادر فنی دستور جدیدی را بگویند. امروز چهار بازیکن لژیونر به نام‌های عابدزاده، جهانبخش، حسینی و عزت‌اللهی اضافه شدند. ضمن اینکه الان سردار آزمون به دلیل فوت یکی از اقوامش و با اجازه سرمربی تیم ملی اردو را ترک کرد. همچنین کنعانی‌زادگان با توجه به اینکه نمی‌توانست در دیدارهای دوستانه حضور داشته باشد، از اردو جدا شد. میلاد محمدی هم تست کرونایش مثبت شده و اردو را ترک کرده است.

وی ادامه داد: براساس آنچه به ما اعلام شده است، دو هفته در قطر اردو خواهیم داشت. ارکان مختلف فدراسیون در حال رایزنی هستند که حداقل یک و یا دو، سه بازی تدارکاتی داشته باشیم. تا این لحظه قراردادی با هیچ کشوری قطعی نشده است، اما مذاکرات سازنده و خوبی صورت گرفته است.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی درباره شرایط بازیکنان ملی‌پوش استقلال گفت: پس از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، مدیریت باشگاه استقلال با یک رفتار بزرگ‌منشانه با مسئولان فدراسیون و اسکوچیچ جلسه گذاشت و روی این مسئله صحبت شد. خروجی آن به هر حال مشخص شد که رفتار صورت گرفته قابل دفاع نیست، به همین دلیل باشگاه استقلال عذرخواهی کرد. در پس آن بیانیه، فدراسیون هم یک بیانیه داد. به هر حال منتظریم تا ببینیم اسکوچیچ چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.

جماعت درباره عدم محقق شدن دیدار دوستانه با اروگوئه اظهار داشت: درباره بازی با اروگوئه باید توجه کنید که بهترین پرواز از دوحه تا آن کشور، 28 ساعت بود. ماجرای کانادا یک تفاوتی داشت. ما روزی که می‌خواستیم اردوی کانادا را طراحی کنیم، بنا بر آن بود که دو هفته در آنجا باشیم و سه بازی دوستانه برگزار کنیم. بازی با کانادا را قرارداد بسته بودیم، با اکوادور هم تفاهم کامل صورت گرفته بود و به دنبال آن بودیم که با کلمبیا نیز بازی کنیم. بازی با اروگوئه متفاوت است و اینکه گفتم سفر به آنها 28 ساعت طول می‌کشد، در بهترین حالت است که ممکن بود همان بهترین حالت هم مهیا نشود. در اردوی قطر انجام سه بازی بنا نیست. در واقع یک بازی حداقل است، ممکن است دو دیدار باشد و فکر می‌کنم به سه نرسیم. اینکه برای یک بازی چنین مسافتی را برویم، خوب نبود و قراردادی هم نبستیم. ضمن اینکه در تاریخ برگزاری مسابقه دوستانه با اروگوئه نیز اختلاف‌نظر وجود داشت که البته به آن نقطه نرسید تا این اختلاف در زمان برگزاری، عامل لغو شود.